ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Στα σκαριά διυπουργική επιτροπή για την ηλεκτροκίνηση – Φορολογικά κίνητρα και χωροθέτηση σταθμών φόρτισης πανελλαδικά

Γιώργος Φιντικάκης

Διυπουργική επιτροπή που θα την απαρτίζουν τα υπουργεία Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Οικονομικων, και Μεταφορών θα αναλάβει να σχεδιάσει το πλάνο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, δηλαδή τα φορολογικά κίνητρα και την χωροθέτηση των σταθμών φόρτισης πανελλαδικά.

Το προσχέδιο της απόφασης για την σύσταση της επιτροπής έχει ήδη σταλεί από το ΥΠΕΝ στους υπουργούς Οικονομικων Χρ. Σταικουρα και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, και η σύσταση της θεωρείται θέμα χρόνου. Στη δημιουργία της επιτροπής είχε αναφερθεί προχθές από το βήμα του συνεδρίου
της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιων, ο υπουργός ΠΕΝ Κ. Χατζηδάκης.

Στην ουσία η επιτροπή θα αναλάβει να συντονίσει τα πάντα, τόσο σε επίπεδο παροχής κινήτρων και χωροθέτησης των χωρών φόρτισης, όσο και ζητήματα που αφορούν στα επαγγελματικά οχήματα, στην στάθμευση, στα διόδια.κλπ.

Σύμφωνα με το υπό κατάρτιση σχέδιο, εξετάζονται μεταξύ άλλων  δωρεάν στάθμευση και διέλευση από τα διόδια για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, καθώς επίσης εκπτώσεις στα τέλη ταξινόμησης, και κυκλοφορίας.

Το σχέδιο, στο οποίο αναφέρθηκε προ ημερών στην ημερίδα του ΚΑΠΕ η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, θα δινει έμφαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα (ταξί και εταιρικά οχήματα) που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα και επομένως, το όφελος από τον περιορισμό της ρύπανσης είναι μεγαλύτερο.

Σε κάθε περίπτωση, ο σχεδιασμός θα είναι μακροπρόθεσμος, καθώς στην πλήρη της ανάπτυξη αυτή η νέα αγορά, θα επιτρέπει στους κατοχους των ηλεκτρικών οχημάτων να πωλουν ρεύμα στο δίκτυο στις ώρες αιχμής (αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους) και αντίστοιχα να αγοράζουν ρεύμα (φορτίζοντας τη μπαταρία) στις ώρες χαμηλής ζήτησης, όταν οι τιμές είναι φθηνότερες.

Το πλάνο θα αποτυπωθεί και στο υπό κατάρτιση Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που αναμένεται να υποβληθεί στις Βρυξέλλες εως το τέλος του χρόνου. Σε αυτό, οι στόχοι που θα εμπεριεχονται, ναι μεν θα είναι φιλόδοξοι, ωστόσο ταυτόχρονα θα είναι και πιο ρεαλιστικοί σε σχέση με εκείνους του υφιστάμενου ΕΣΕΚ, το οποίο είχε ετοιμάσει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Εκείνο το σχέδιο έθετε ως στόχο  να κυκλοφορούν το 2030 στην Ελλάδα συνολικά 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ, όταν πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315, και ενώ τα σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα είναι λιγότερα από 140.