ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Προτάσεις για τη μείωση του ΕΦΚ και του ΦΠΑ στα καύσιμα από το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας

energypress.gr 22/3/22

Δυο προτάσεις για τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αλλά και του ΦΠΑ στα καύσιμα, κατέθεσε με επιστολή της προς τους υπουργούς Οικονομικών κ. Χρ. Σταικούρα και Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Α. Γεωργιάδη η Διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας.

Ο Πρόεδρος του ΒΕΑ κ. Παύλος Ραβάνης επισημαίνει ότι «Οι προτάσεις κινούνται σε δημοσιονομικά πλαίσια και μπορεί να ανταποκριθεί ο κρατικός προϋπολογισμός», τονίζοντας ότι είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση του κόστους των καυσίμων, καθώς μόνο η καταβολή επιδομάτων, δεν είναι αρκετή για την επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Το Β.Ε.Α, ανταποκρινόμενο στις εκκλήσεις των μελών του, προχώρησε με βάση τις τιμές όπως αυτές διαμορφώνονται στην αγορά, στη διαμόρφωση συγκεκριμένων προτάσεων – σεναρίων για το πώς θα εξελίσσονταν οι τιμές μετά τις παρακάτω παρεμβάσεις:

α) μείωσης του Φ.Π.Α. στα καύσιμα από 24% στο 13%, με τιμές διυλιστηρίου 0,8 €, 1,00 € και 1,30€, με τα έσοδα του Δημοσίου να διαμορφώνονται αντίστοιχα από 1,11 €/λίτρο σε 0,93 €/λίτρο, από 1,17 €/λίτρο σε 0,96 €/λίτρο και από 1,25€/λίτρο  σε 1,01 €/λίτρο.

β) μείωσης του Ε.Φ.Κ. από 0,7€/λίτρο στο 0,5 € / λίτρο με Φ.Π.Α 24%  και 13%, με τα έσοδα του Δημοσίου να διαμορφώνονται αντίστοιχα από 1,08 €/λίτρο σε 0,83 €/λίτρο και 0,68 €/ λίτρο.

Στην επιστολή, παρατίθεται αναλυτικός πίνακας, με στόχο την ελάφρυνση του οικονομικού κόστους με το οποίο επιβαρύνεται το καταναλωτικό κοινό και οι επιχειρήσεις, στο πλαίσιο προώθησης πολιτικών άμβλυνσης των επιπτώσεων από την Ουκρανική κρίση και δη, στις τιμές των καυσίμων.

Το Β.Ε.Α προτείνει παρεμβάσεις που ήδη εφαρμόζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στην Κύπρο, όπου ομόφωνα ψηφίστηκε η μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, για το διάστημα 8/3-1/6/2022 και δεδομένου ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα είναι δυσανάλογα αυξημένος σε σχέση με τις οικονομικές  δυνατότητες του Έλληνα καταναλωτή, ζητά να υιοθετήσει η Κυβέρνηση μια από τις προτάσεις του.

Μάλιστα το Β.Ε.Α επιμένει, ότι η μείωση της τιμής των καυσίμων θα αύξανε την κατανάλωση, θα βοηθούσε στην αντιμετώπιση των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων και θα περιόριζε τις τυχόν απώλειες εσόδων θα προέκυπταν από την οποιαδήποτε μείωση των φόρων.

«Θεωρούμε ότι, πρέπει να συστρατευθούμε όλοι, Κυβέρνηση, φορείς εκπροσώπησης επιχειρήσεων και επιχειρήσεις, προκειμένου να μπορέσουμε να κρατήσουμε ζωντανό τον παραγωγικό ιστό της χώρας στην κρίσιμη και ακραία φάση που περνάμε αυτή τη στιγμή», επισημαίνει ο κ. Π. Ραβάνης, ζητώντας διάλογο και ανταλλαγή απόψεων με το οικονομικό επιτελείο.

Στην επιστολή, παρατίθεται οι παρακάτω αναλυτικοί πίνακες, με στόχο την ελάφρυνση του οικονομικού κόστους με το οποίο επιβαρύνεται το καταναλωτικό κοινό και οι επιχειρήσεις, στο πλαίσιο προώθησης πολιτικών άμβλυνσης των επιπτώσεων από την Ουκρανική κρίση και δη, στις τιμές των καυσίμων.

Α. ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕΙΩΣΗΣ ΦΠΑ

 Σενάριο 1:

τιμή διυλιστηρίου 0,8

Σενάριο 2:

τιμή διυλιστηρίου  1

Σενάριο 3:

τιμή διυλιστηρίου  1,3

 ΙσχύονΠρόταση ΦΠΑ 13%ΙσχύονΠρόταση ΦΠΑ 13%ΙσχύονΠρόταση ΦΠΑ 13%
Τιμή Αντλίας2,0521,8702,3272,1212,7402,497
ΦΠΑ0,3970,2150,4500,2440,5300,287
Τιμή Αντλίας προ ΦΠΑ1,6551,6551,8771,8772,2102,210
Κέρδος Πρατηρίου0,1380,1380,1560,1560,1840,184
Τέλος ΡΑΕ0,00020,00020,00020,00020,00020,0002
Εισφορά Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών1,0%0,0096781,2%0,0120981,6%0,015727
ΔΕΤΕ0,8%0,0075130,9%0,0085141,0%0,010017
ΕΦΚ0,70,70,70,70,70,7
Τιμή Διυλιστηρίου0,80,8111,31,3
      
Έσοδα Δημοσίου1,1140,9321,1710,9651,2561,013

 

Β. ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕΙΩΣΗΣ ΕΦΚ

 Σενάριο 1:

τιμή διυλιστηρίου  0,7

 ΙσχύονΠρόταση ΦΠΑ 24%  &

ΕΦΚ 0,5

Πρόταση ΦΠΑ 13% &

ΕΦΚ 0,5

Τιμή Αντλίας1,9151,6431,497
ΦΠΑ0,3710,3180,172
Τιμή Αντλίας προ ΦΠΑ1,5441,3251,325
Κέρδος Πρατηρίου0,1280,1100,110
Τέλος ΡΑΕ0,00020,00020,0002
Εισφορά  Ειδικού Λογαριασμού0,8%0,8%   0,008468
ΔΕΤΕ0,7%0,6%0,00601
ΕΦΚ0,70,50,5
Τιμή Διυλιστηρίου0,70,70,7
    
Έσοδα Δημοσίου1,0860,8320,687