ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Ερχονται αυξήσεις στη βενζίνη αλλά ουδείς ξέρει πόσο μεγάλες

Πηγή:  www.euro2day.gr

Στέφανος Kοτζαμάνης   

Η άνοδος των τιμών είναι ενάντια στα συμφέροντα των εταιρειών εμπορίας, επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς. «Αγνωστος x» πώς θα εξελιχθούν οι τιμές το επόμενο διάστημα. Οι παράπλευροι κίνδυνοι για τους καταναλωτές.

Ερχονται αυξήσεις στη βενζίνη αλλά ουδείς ξέρει πόσο μεγάλες

 

Κλίμα αμηχανίας επικρατεί στον χώρο της εμπορίας πετρελαιοειδών, καθώς τα στελέχη του κλάδου αφενός προβληματίζονται για την παρατηρούμενη άνοδο στις τιμές του «μαύρου χρυσού» (χθες ξεπέρασαν με άνεση το επίπεδο των 100 ευρώ) και αφετέρου αδυνατούν να προχωρήσουν σε προβλέψεις για το πώς τελικά θα εξελιχθεί η κατάσταση στο μέλλον.

«Εμείς θέλουμε να πουλάμε περισσότερα προϊόντα και να κερδίζουμε από τη συγκεκριμένη εξέλιξη. Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με σαφώς καλύτερες προσδοκίες από πέρυσι, με δεδομένο ότι δεν επαναλήφθηκαν τα περυσινά περιοριστικά μέτρα της πανδημίας (π.χ. απαγόρευση διανομαρχιακών μετακινήσεων) ενώ παράλληλα προσμένουμε και αυξημένη εισερχόμενη τουριστική κίνηση. Ωστόσο, μια μεγάλη αύξηση της τιμής στα καύσιμα θα επηρεάσει, αναμφίβολα, πτωτικά τη ζήτηση, ιδιαίτερα αν η αναταραχή συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Αν επίσης διατηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα οι τιμές των καυσίμων στα τρέχοντα -και πόσο μάλλον σε υψηλότερα- επίπεδα, τότε είναι πολύ πιθανόν να δούμε και άλλες έμμεσες παρενέργειες στο σύστημα, όπως την καχεξία σε σημαντικό αριθμό πρατηρίων (με όποιο κίνδυνο επισφαλειών θα μπορούσε να σημάνει κάτι τέτοιο για εμάς) αλλά ενδεχομένως και αυξημένα φαινόμενα σε βάρος των καταναλωτών και του δημοσίου, όπως για παράδειγμα “πειραγμένες” αντλίες, νοθευμένα καύσιμα και λαθραία διακίνηση προϊόντων.

Θα συμβούλευα τους καταναλωτές να είναι υποψιασμένοι κάθε φορά που βλέπουν πολύ χαμηλές τιμές πώλησης και να εξακολουθήσουν να προτιμούν τις εταιρείες και τα πρατήρια που χρόνια χρησιμοποιούν και εμπιστεύονται. Τώρα που οι τιμές είναι ακριβότερες, το δέλεαρ του να προτιμήσει κάποιος ένα πολύ φτηνότερο πρατήριο μεγαλώνει, ωστόσο ο κίνδυνος σε μια τέτοια περίπτωση είναι κατά πολύ αυξημένος και η ενδεχόμενη ζημία υψηλή.

Τέλος, θα ήθελα να επαναλάβω ότι το 60% της τιμής των καυσίμων αποτελούν φόρους και αυτό θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους».