«Οικολογικός» αλγόριθμος εξοικονομεί καύσιμα στην οδήγηση
energypress.gr
Εάν οδηγείτε, κάποια μέρα που οι δρόμοι ήταν «φορτωμένοι» με την κίνηση των αυτοκινήτων σίγουρα θα αναρωτηθήκατε πόσο ενεργοβόρο είναι να σταματάει και να ξαναξεκινάει το αυτοκίνητο συνεχώς. Επιστήμονες από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν δημιούργησαν έναν αλγόριθμο ο οποίος συνδυάζει δεδομένα από την κίνηση των αυτοκινήτων αλλά και από τους φωτεινούς σηματοδότες, ώστε να υποδεικνύει στον οδηγό τους βέλτιστους χειρισμούς για έναν οικολογικό τρόπο οδήγησης.
Συνδυάζοντας δύο αλγόριθμους
Στο πλαίσιο της έρευνάς τους, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Transportation Research Part B: Methodological, οι επιστήμονες συνδύασαν δύο αλγόριθμους οι οποίοι είχαν ήδη αναπτυχθεί: έναν αλγόριθμο ο οποίος επεξεργάζεται δεδομένα από την αλληλεπίδραση μεταξύ οχημάτων (vehicle to vehicle-V2V) κι έναν αλγόριθμο ο οποίος επεξεργάζεται δεδομένα τα οποία προέρχονται από υποδομές όπως τα «έξυπνα» φανάρια (vehicle and road infrastructure-V2I). Ο καινούριος αλγόριθμος μπορεί να προτείνει τρόπους οδήγησης οι έχουν ως αποτέλεσμα μικρότερη κατανάλωση καυσίμων και μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα.
«Το “ξεκίνα-σταμάτα” ενδέχεται να καταναλώνει πολλή ενέργεια», σημείωσε σε σχετικές δηλώσεις του ένας εκ των δύο συγγραφέων της δημοσίευσης και καθηγητής περιβαλλοντικής μηχανικής Κούιλιν Ζανκ, συμπληρώνοντας ότι «ο οικολογικός τρόπος οδήγησης προϋποθέτει ένα όχημα να παίρνει αποφάσεις χρησιμοποιώντας δεδομένα όχι μόνο από τα αυτοκίνητα τα οποία βρίσκονται μπροστά από αυτό αλλά και από τις πληροφορίες των φωτεινών σηματοδοτών».
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα χρήσης αυτού του αλγόριθμου είναι όταν πλησιάζουμε με ταχύτητα ένα φανάρι το οποίο πρόκειται να «ανάψει» κόκκινο. Ο αλγόριθμος αντλώντας δεδομένα από τον σηματοδότη θα μπορεί να ειδοποιήσει τον οδηγό ότι αυτό θα συμβεί σε λίγα δευτερόλεπτα, παροτρύνοντας τον οδηγό να τραβήξει το πόδι του από το γκάζι κι ως εκ τούτου να καταναλώσει λιγότερα καύσιμα.
Μεγάλη η εξοικονόμηση ενέργειας
Ο αλγόριθμος αυτός δοκιμάστηκε σε πραγματικά κυκλοφοριακά δεδομένα στην πόλη Χάουτον του Μίσιγκαν και διαπιστώθηκε ότι συμβάλλει σε εξοικονόμηση ενέργειας που ξεκινά από 7% σε συνθήκες μέτριας κυκλοφορίας και αγγίζει το 23% σε συνθήκες υψηλής κυκλοφορίας. Όπως σημείωσαν οι επιστήμονες, η εξοικονόμηση καυσίμων είναι πιο δύσκολο να επιτευχθεί μέσα στην πόλη παρά στους αυτοκινητόδρομους. Για τον λόγο αυτό οι ερευνητές θα συνεχίσουν να αναλύουν δεδομένα τα οποία προκύπτουν από τη χρήση του αλγόριθμου μέσα στον αστικό ιστό, υπό διαφορετικές συνθήκες κυκλοφορίας.
(του Πάνου Τσιμπούκη, in.gr)