Παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων ΦΕΚ3135/Β/2018
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ φεκ3135/β/2018
Αριθμ. οικ. Γ6/57084/1981 Παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων, κατάταξη των παραβάσεων σε κατηγορίες και διοικητικές κυρώσεις.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις:
α) Των παρ. 1γ, 2, 3 και 4 του άρθρου 4Β του ν. 3446/ 2006 (Α’ 49) όπως προστέθηκαν με το άρθρο 36 του ν. 4313/2014 (Α’ 261),
β) του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», όπως κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 63/2005 (Α’ 98),
γ) του π.δ. 123/2017 (Α’ 151) «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»,
δ) του π.δ. 123/2016 (Α’ 208) «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων»,
ε) του π.δ. 125/2016 (Α’ 210) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών»,
στ) του π.δ. 256/1999 (Α’ 209) «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 95/50/ ΕΚ της 6ης Οκτωβρίου 1995 σχετικά με την καθιέρωση ενιαίων διαδικασιών στον τομέα του ελέγχου των οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων»,
ζ) της υπουργικής απόφασης Φ101/17353/1929 (ΦΕΚ 392/Β/2006) «Τροποποίηση του π.δ. «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 95/50/ΕΚ της 6ης Οκτωβρίου 1995 σχετικά με την καθιέρωση ενιαίων διαδικασιών στον τομέα ελέγχου των οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων», όπως ισχύει, σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2004/112/ΕΚ».
η) της κοινής υπουργικής απόφασης Γ5/22039/2825 (ΦΕΚ 2915/Β/2017) (ΑΔΑ: ΩΞΦΗ465ΧΘΞ-ΞΙ8), «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικινδύνων εμπορευμάτων, όπως τα παραρτήματά της προσαρμόστηκαν στην επιστημονική και τεχνική πρόοδο με τις Οδηγίες 61/2010/ΕΕ, 2012/45/ΕΕ, 2014/103/ΕΕ και (ΕΕ) 2016/2309 της Επιτροπής» (ενσωμάτωση Συμφωνίας Α^Κ 2017),
θ) του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/403 της Επιτροπής της 18 Μαρτίου 2016 για την συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1071/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά την κατάταξη των σοβαρών παραβάσεων των κανόνων της Ένωσης, οι οποίες ενδέχεται να οδηγήσουν στην απώλεια της υπόληψης του οδικού μεταφορέα, και για τροποποίηση του παραρτήματος III της οδηγίας 2006/22/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
- Την ανάγκη να θεσπιστεί ολοκληρωμένο πλαίσιοκυρώσεων για τις παραβάσεις της νομοθεσίας σχετικάμε τις οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων.
- Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δενπροκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Σκοπός-Πεδίο εφαρμογής Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης αφορούν στους καθ’ οδόν ελέγχους που διενεργούνται για την τήρηση των απαιτήσεων που προβλέπονται στα τεχνικά Παραρτήματα της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τη Διεθνή Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων Οδικώς (Α^Κ), όπως ενσωματώνονται κάθε φορά στο εθνικό δίκαιο της χώρας. Οι έλεγχοι διενεργούνται σε οχήματα που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια, τα οποία είναι ταξινομημένα είτε στην Ελλάδα ή σε χώρα μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε σε Τρίτη χώρα και μεταφέρουν οδικώς επικίνδυνα εμπορεύματα. Με την παρούσα, κατατάσσονται οι παραβάσεις της νομοθεσίας σχετικά με τις οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων σε κατηγορίες ανάλογα με τη σοβαρότητα τους, καθορίζονται οι διοικητικές κυρώσεις και τα μέτρα που επιβάλλονται καθώς και τα πρόσωπα που είναι υπόχρεα για των καταβολή των προστίμων λαμβάνοντας υπόψη τις κείμενες διατάξεις.
Άρθρο 2
Όροι
- Οι όροι της παρούσας έχουν την έννοια που τουςαποδίδεται στα τεχνικά Παραρτήματα της ΕυρωπαϊκήςΣυμφωνίας για τη Διεθνή Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων Οδικώς (Α^Κ), όπως ενσωματώνεται κάθεφορά στο εθνικό μας δίκαιο.
- «Αρχές ελέγχου»: νοούνται οι αρχές που καθορίζονται στο άρθρο 2 του ν. 3446/2006, όπως ισχύει.
- «Μισθωτής»: νοείται η επιχείρηση που πραγματοποιεί οδικές εμπορευματικές μεταφορές με όχημα που έχειτεθεί στη διάθεση της χωρίς οδηγό, δυνάμει σύμβασηςμίσθωσης ή χρηματοδοτικής μίσθωσης
Άρθρο 3
Παραβάσεις
- Οι παραβάσεις της νομοθεσίας των οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων καθορίζονται στηστήλη δύο (2) του πίνακα του Παραρτήματος Ι της παρούσας.
- Στη στήλη τρία (3) του πίνακα του ΠαραρτήματοςΙ, η περιγραφή των παραβάσεων συμπληρώνεται με τασημεία της ΑϋΚ στα οποία καθορίζονται οι αντίστοιχεςυποχρεώσεις (νομική βάση).
- Στη στήλη τέσσερα (4) του πίνακα του Παραρτήματος Ι, αναγράφονται τα σημεία ελέγχου του καταλόγουτου Παραρτήματος II στα οποία αντιστοιχίζεται η κάθεπαράβαση.
- Οι παραβάσεις κατατάσσονται, ανάλογα με τη σο-βαρότητά τους, στις κατηγορίες ιδιαζόντως σοβαρήπαράβαση, πολύ σοβαρή παράβαση και σοβαρή παράβαση, σύμφωνα με τη στήλη πέντε (5) του πίνακα τουΠαραρτήματος Ι.
- Στη στήλη επτά (7) του Παραρτήματος Ι, καθορίζονται τα πρόστιμα ανά υπόχρεο πρόσωπο της στήλης έξι(6) και ανά παράβαση της στήλης δύο (2) καθώς και οιπεριπτώσεις επιβολής του μέτρου της ακινητοποίησηςτου οχήματος.
Άρθρο 4
Υπόχρεοι για καταβολή προστίμων
Για τις παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων που προβλέπονται στην παρούσα, καθορίζονται υπόχρεα πρόσωπα (στήλη έξι (6) πίνακα Παραρτήματος Ι) για την καταβολή των προστίμων τα εξής:
(α) Ο ιδιοκτήτης του οχήματος, ο οποίος σημειώνεται στον πίνακα με το αρχικό «Ι», για τις παραβάσεις με αριθμούς Α1. Α2, Α3, Α4, Β1, Β2, Γ1, Δ1, Δ2, Δ3, Δ4, Ε1, ΣΤ1, ΣΤ2, ΣΤ3, ΣΤ4, ΣΤ5, Ζ1, Ζ2, Ζ3, Ζ4, Ζ5, Ζ6, Ζ7, Η1, Η2, Η3, Η4, Η5, Θ1, Θ2, Θ3, Θ4, Θ5, Ι1, Ι2, Ι3, Ι4, Ι5, Ι6, Ι7, ΙΑ1, ΙΑ2 και ΙΑ3.
(β) Ο οδηγός του οχήματος, ο οποίος σημειώνεται στον πίνακα με το αρχικό «Ο», για τις παραβάσεις με αριθμούς Α1, Ε1, Ε2, Ζ5, Ζ6, Η1 και Η5.
(γ) Ο αποστολέας των εμπορευμάτων, ο οποίος σημειώνεται στον πίνακα με το αρχικό «Α», για τις παραβάσεις με αριθμούς Α1, Α2, Α3, Α4, Β1, Β2, Γ1, Δ1, ΣΤ1, ΣΤ2, ΣΤ3, ΣΤ4, Ζ4, Η2, Η3, Η4, Θ1, Θ2, Θ3, Θ4, Θ5, Ι1, Ι2, Ι3, Ι4, Ι5, Ι6 και Ι7.
Άρθρο 5
Πρόστιμα
- Στα υπόχρεα πρόσωπα, σύμφωνα με το άρθρο 4, επιβάλλονται κατά περίπτωση, τα εξής διοικητικά πρόστιμα:
(α) Ιδιαζόντως σοβαρή παράβαση (ΙΣΠ): Επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο χίλια πεντακόσια (1500) ευρώ, στον οδηγό πρόστιμο χίλια (1000) ευρώ, στον αποστολέα πρόστιμο χίλια πεντακόσια (1500) ευρώ.
(β) Πολύ σοβαρή παράβαση (ΠΣΠ): Επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο εξακόσια (600) ευρώ, στον οδηγό πρόστιμο τριακόσια (300) ευρώ, στον αποστολέα πρόστιμο τριακόσια (300) ευρώ.
(γ) Σοβαρή παράβαση (ΣΠ): Επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος πρόστιμο τριακόσια (300) ευρώ, στον οδηγό πρόστιμο εξήντα (60) ευρώ, στον αποστολέα πρόστιμο εκατό (100) ευρώ.
- Όπου τα πρόσωπα στα οποία βεβαιώνεται μία παράβαση ταυτίζονται, επιβάλλεται το ανώτερο εκ τωνπροστίμων για κάθε παράβαση.
- Σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, το πρόστιμογια τον ιδιοκτήτη καταλογίζεται στον μισθωτή.
Άρθρο 6
Συρροή παραβάσεων
Σε περίπτωση συρροής παραβάσεων ανά υπόχρεο πρόσωπο, το όργανο ελέγχου βεβαιώνει όλες τις παραβάσεις και καταλογίζει συνολικό διοικητικό πρόστιμο. Εφόσον καταβάλλεται επιτόπου, το συνολικό διοικητικό πρόστιμο, ισούται με το πρόστιμο που προβλέπεται για την σοβαρότερη παράβαση, το οποίο προσαυξάνεται κατά ποσό που αντιστοιχεί στο πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των προστίμων που προβλέπονται για τις άλλες συντρέχουσες παραβάσεις της ίδιας απόφασης.
Άρθρο 7
Κατάλογος ελέγχου
Οι αρχές ελέγχου χρησιμοποιούν τον κατάλογο ελέγχου του Παραρτήματος II. Μετά το πέρας κάθε ελέγχου, ένα (1) αντίγραφο του συμπληρωμένου καταλόγου ελέγχου δίδεται στον οδηγό, ένα (1) αντίγραφο αποστέλλεται σε κάθε υπόχρεο του άρθρου 4 κατά περίπτωση, εφόσον καταλογιστεί πρόστιμο, και ένα (1) αντίγραφο μένει στην αρχή ελέγχου. Το αντίτυπο του καταλόγου ελέγχου επιδεικνύεται κάθε φορά που ζητείται, προκειμένου να απλοποιείται ή να αποφεύγεται, στο μέτρο του δυνατού, η πραγματοποίηση και άλλων μεταγενέστερων ελέγχων. Η διάταξη αυτή δεν αναιρεί το δικαίωμα των αρχών ελέγχου να προβαίνουν σε συγκεκριμένες ενέργειες για επιμέρους ελέγχους.
Άρθρο 8
Χώροι ελέγχου
- Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται δειγματοληπτικώς,καλύπτουν, στο μέτρο του δυνατού, ένα εκτεταμένο μέρος του οδικού δικτύου και δεν υπερβαίνουν ένα εύλογοχρονικό διάστημα.
Τεύχος Β’ 3135/31.07.2018 |
- Οι χώροι στους οποίους ελέγχονται τα οχήματαμεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων παρέχουν τηδυνατότητα ασφαλούς παραμονής του οχήματος για
μεγάλο χρονικό διάστημα εφόσον χρειαστεί και τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν εργασίες για την άρση των τυχόν μη συμμορφώσεων ή την πιθανή εκφόρτωση του εμπορεύματος. Η ευθύνη για την επιλογή των χώρων ελέγχου ανήκει στις αρχές ελέγχου σύμφωνα με την κατά τόπον αρμοδιότητά τους.
Άρθρο 9
Χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών Οι αρχές ελέγχου, που διαθέτουν κατάλληλο εξοπλισμό, μπορούν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά εργαλεία εγκεκριμένα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για τη διενέργεια των ελέγχων της παρούσας απόφασης. Τα εργαλεία αυτά μπορούν να διασυνδέονται με τα νομίμως λειτουργούντα αρχεία-μητρώα που τηρούνται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και σε κάθε διασυνδεδεμένο με αυτά αρχείο-μητρώο.
Άρθρο 10
Επιβολή κυρώσεων- Ακινητοποίηση 1. Στις παραβάσεις στις οποίες, σύμφωνα με τη στήλη 7 του Παραρτήματος Ι της παρούσας, προβλέπεται επιβολή προστίμου (-ων), οι αρχές ελέγχου, για τον καταλογισμό και είσπραξη των διοικητικών προστίμων, εφαρμόζουν την διαδικασία της παρ.8 του άρθρου 1 του ν. 3446/2006 όπως ισχύει, έως ότου εκδοθεί η απόφαση της παρ.3 του άρθρου 4Β του ν. 3446/2006 όπως προστέθηκε με το άρθρο 36 του ν. 4313/2014.
- Στις παραβάσεις στις οποίες, σύμφωνα με τη στήλη 7 του Παραρτήματος Ι της παρούσας, επιβάλλεται το μέτρο της ακινητοποίησης, το όχημα ακινητοποιείται μέχρι να εξασφαλισθούν οι προϋποθέσεις ασφαλούς κυκλοφορίας του, με εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 46 του ν. 2696/1999 (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού υπουργικών αποφάσεων. Η άρνηση συμμόρφωσης με το μέτρο της ακινητοποίησης τιμωρείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.2 του άρθρου 46 του ίδιου νόμου.
Άρθρο 11 Παραρτήματα
Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας τα Παραρτήματα Ι και II.
Άρθρο 12 Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει τέσσερις (4) μήνες από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Τεύχος Β’ 3135/31.07.2018
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ- ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ-
ΥΠΟΧΡΕΟΙ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ
Στήλη 5: ΙΣΠ = Ιδιαζόντως σοβαρή παράβαση / ΠΣΠ = Πσλύ σοβαρή παράβαση / ΣΠ = Σοβαρή παράβαση Στήλη 6: I = Ιδιοκτήτης / Ο = Οδηγός / Α = Αποστολέας
|
Β2 | Μη συμμόρφωση γραπτών οδηγιών με τις απαιτήσεις (μορφή/πρόσβαση) | 5.4.3.1 5.4.3.4 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ | |
Γ | Έγκριση-άδεια αρμόδιας αρχής | |||||
Γ1 | Απουσία έγκρισης αρμόδιας αρχής | 8.1.2.2.(0) 5.4.1.2.1 (0) ή (ά) ή 5.4.1.2.3.3 | 16 | ΙΣΠ | I Α | 1.500 ευρώ 1.500 ευρώ Ακινητοποίηση |
Δ | Πιστοποιητικό έγκρισης οχήματος ΑϋΚ | |||||
Δ1 | Το όχημα δεν διαθέτει κατάλληλο ισχύον πιστοποιητικό έγκρισης | 9.1.1.2, 9.1.2.3, 9.1.3 | 17 | ΠΣΠ | I Α | 600 ευρώ 300 ευρώ |
Δ2 | Το όχημα διαθέτει ισχύον πιστοποιητικό το οποίο όμως δεν βρίσκεται σε αυτό | 8.1.2.2 (α) | ΣΠ | I | 300 ευρώ | |
Δ3 | Όχημα μη ανταποκρινόμενο πλέον στα πρότυπα έγκρισης και το οποίο αντιπροσωπεύει άμεσο κίνδυνο | 9.1.3.5 | ΠΣΠ | I | 600 ευρώ Ακινητοποίηση | |
Δ4 | Όχημα μη ανταποκρινόμενο πλέον στα πρότυπα έγκρισης και το οποίο δεν αντιπροσωπεύει άμεσο κίνδυνο | 9.1.3.5 | ΣΠ | I | 300 ευρώ | |
Ε | Πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης οδηγού | |||||
Ε1 | Οδηγός δεν είναι κάτοχος κατάλληλου ισχύοντος πιστοποιητικού | 8.2 | 18 | ΠΣΠ | I 0 | 600 ευρώ 300 ευρώ |
Ε2 | Οδηγός δεν φέρει το πιστοποιητικό του επί του οχήματος | 8.1.2.2. Φ) | ΣΠ | 0 | 60 ευρώ | |
ΣΤ | Εγκεκριμένα(-ος) προς μεταφορά εμπορεύματα/ τρόπος μεταφοράς | |||||
ΣΤ1 | Μη επιτρεπτή μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων | 2.2.Χ.2 | 19 | ΙΣΠ | I Α | 1.500 ευρώ 1.500 ευρώ Ακινητοποίηση |
ΣΤ2 | Μη συμμόρφωση με οδηγίες συσκευασίας | Στήλη 8 & 9α πίν. Α κεφ. 3.2 και 4.1.4 | ΙΣΠ | I Α | 1.500 ευρώ 1.500 ευρώ | |
ΣΤ3 | Μεταφορά χύδην μη επιτρεπτή | 7.3.1, στήλη 10 πίν. Α κεφ. 3.2 και 7.3.2 ή 7.3.1, στήλη 17 πιν. Α κεφ. 3.2 και 7.3.3 | ΙΣΠ | I Α | 1.500 ευρώ 1.500 ευρώ Ακινητοποίηση |
Τεύχος Β’ 3135/31.07.2018
|
Η4 | Μεταφορά συσκευασμένων εμπορευμάτων με εμπορευματοκιβώτιο που δεν είναι δομικά λειτουργικό | 7.1.4 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ | |
Η5 | Δεξαμενή δεν έχει κλείσει κανονικά | 4.3.2.3.3 | ΣΠ | I 0 | 300 ευρώ 60 ευρώ Ακινητοποίηση | |
Θ | Σήμανση συσκευασιών /κόλων | |||||
Θ1 | Έλλειψη σήμανσης με αριθμ. ϋΝ και πρόσθετα στοιχεία όπου απαιτείται | 5.2.1 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ | |
Θ2 | Έλλειψη ετικέτας κινδύνου | 5.2.2 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ | |
Θ3 | Μη εγκεκριμένη κατά ϋΝ συσκευασία | Μέρος 6 | 22 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ |
Θ4 | Μη συμμόρφωση σημάνσεων με προδιαγραφές (αναφορικά με διαστάσεις, ορατότητας και ανθεκτικότητα) | 5.2.1 5.2.2 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ | |
Θ5 | Έλλειψη προβλεπόμενης σήμανσης κόλων για μεταφορά ίϋ/ΕΟ | 3.4 / 3.5 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ | |
I | Σημάνσεις υπερκατασκευής / οχή | ματος | ||||
11 | Έλλειψη πορτοκαλί πινακίδων | 5.3.2 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ | |
12 | Πλήρης απουσία πινακίδων κινδύνου (ρόμβος) | Στήλη 5 πίνακα Α κεφ. 3.2 5.3.1 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ | |
13 | Δεξαμενή/ Εμπορευματοκιβώτιο- δεξαμενή δεν φέρει σήμανση με στοιχεία κατασκευής, ελέγχων κλπ. | Μέρος 6 6.8 / 6.10 / 6.12 | 23 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ |
14 | Απουσία πινακίδων οχήματος ίΟ | 3.4.1.3 -4 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ | |
15 | Απουσία σήματος ουσίας σε αυξημένη θερμοκρασία | 5.3.3 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ | |
16 | Απουσία σήματος ουσίας επικίνδυνης για το περιβάλλον | 5.3.6 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ |
Τεύχος Β’ 3135/31.07.2018
17 | Μη συμμόρφωση σημάνσεων με προδιαγραφές / εσφαλμένη τοποθέτηση | 5.3.1.1-6 5.3.1.7 5.3.2 5.3.3 | ΣΠ | I Α | 300 ευρώ 100 ευρώ | |
ΙΑ | Εξοπλισμός | |||||
ΙΑ1 | Ελλείψεις στο γενικό εξοπλισμό ασφάλειας | 8.1.5.1 8.1.5.2 | ΣΠ | I | 300 ευρώ | |
ΙΑ2 | Ελλείψεις στον πρόσθετο εξοπλισμό που απαιτείται για ορισμένες κλάσεις | Στήλη 19 πίνακα Α κεφ. 3.2, 8.1.5.3 | 24 | ΣΠ | I | 300 ευρώ |
ΙΑ3 | Έλλειψη πυροσβεστήρων / Μη συμμόρφωση πυροσβεστήρων με τις απαιτήσεις (Ασφάλειες /ημ/νίες επιθεώρησης) | 8.1.4.1-4 | ΣΠ | I | 300 ευρώ |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΚΑΘ’ ΟΔΟΝ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
- Τόπος ελέγχου……………………………………………………… Ημερομηνία………………………… 3. Ώρα……………..
- Διακριτικό σήμα κράτους και αριθμός ταξινόμησης οχήματος………………………………………………………………………..
- Διακριτικό σήμα κράτους και αριθμός ταξινόμησης ρυμουλκούμενου/ ημιρυμουλκούμενου…………………….
- Επιχείρηση μεταφορών / διεύθυνση……………………………………………………………………………………………………………
- Σύμβουλος Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων / τηλέφωνο·[1]*
- Οδηγός / συνοδηγός…………………………………………………………………………………………………………………………………
- Αποστολέας, διεύθυνση, τόπος φόρτωσης (1) (2)……………………………………………………………………………………………
- Παραλήπτης, διεύθυνση, τόπος εκφόρτωσης*1) (2)……………………………………………………………………………………..
- Τρόπος μεταφοράς □ χύδην □ συσκευασία □ δεξαμενή
- Μεταφορά υπό καθεστώς □ 1.1.3.6. □ 10 □ ΕΩ □ όχι
- Συνολική ποσότητα επικίνδυνων εμπορευμάτων ανά μονάδα μεταφοράς……………………………………………………
- Έγγραφο μεταφοράς □ ελέγχθηκε □ άνευ αντικειμένου Διαπιστώθηκε παράβαση:
- Έλλειψη εγγράφου στο οποίο αναγράφονται τα μεταφερόμενα επικίνδυνα εμπορεύματα
- Σημαντικές ελλείψεις στο έγγραφο μεταφοράς (αποστολέας-παραλήπτης, ποσότητες)
- Ελλείψεις πρόσθετων ή ειδικών πληροφοριών που απαιτούνται για ορισμένες κλάσεις
- Μη συμμόρφωση εγγράφου με τις απαιτήσεις (εσφαλμένη σειρά πληροφοριών/ γλώσσα )
- Γραπτές οδηγίες □ ελέγχθηκε □ άνευ αντικειμένου Διαπιστώθηκε παράβαση:
- Απουσία γραπτών οδηγιών στη γλώσσα του οδηγού από το όχημα
- Μη συμμόρφωση γραπτών οδηγιών με τις απαιτήσεις ( μορφή /πρόσβαση)
- Έγκριση-άδεια αρμόδιας αρχής □ ελέγχθηκε □ άνευ αντικειμένου Διαπιστώθηκε παράβαση:
- Απουσία έγκρισης αρμόδιας αρχής που απαιτείται για ορισμένες ουσίες
- Πιστοποιητικό έγκρισης οχήματος ΛϋΠ □ ελέγχθηκε □ άνευ αντικειμένου Διαπιστώθηκε παράβαση:
- Το όχημα δεν διαθέτει κατάλληλο ισχύον πιστοποιητικό έγκρισης
- Το όχημα διαθέτει ισχύον πιστοποιητικό το οποίο όμως δε βρίσκεται σε αυτό
- Όχημα μη ανταποκρινόμενο πλέον στα πρότυπα έγκρισης και το οποίο αντιπροσωπεύει άμεσο κίνδυνο
- Όχημα μη ανταποκρινόμενο πλέον στα πρότυπα έγκρισης και το οποίο δεν αντιπροσωπεύει άμεσο κίνδυνο
- Πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης οδηγού □ ελέγχθηκε □ άνευ αντικειμένου Διαπιστώθηκε παράβαση:
- Οδηγός δεν είναι κάτοχος κατάλληλου ισχύοντος πιστοποιητικού
- Οδηγός δεν φέρει το πιστοποιητικό του επί του οχήματος
- Εγκεκριμένα(-ος) προς μεταφορά εμπορεύματα/ τρόπος μεταφοράς □ ελέγχθηκε □ άνευ αντικειμένου Διαπιστώθηκε παράβαση:
- Μη επιτρεπτή μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων
- Μη συμμόρφωση με οδηγίες συσκευασίας
- Μεταφορά χύδην μη επιτρεπτή
- Μεταφορά σε δεξαμενή μη επιτρεπτή
- Η μονάδα μεταφοράς περιλαμβάνει περισσότερα από ένα ρυμουλκούμενα / ημιρυμουλκούμενα
- Φόρτωση, ασφάλεια φορτίου και χειρισμός □ ελέγχθηκε □ άνευ αντικειμένου Διαπιστώθηκε παράβαση:
- Μη τήρηση των κανόνων που διέπουν τη μεικτή φόρτωση κόλων
- Μη τήρηση των ειδικών προφυλάξεων για τρόφιμα, άλλα είδη κατανάλωσης και ζωοτροφές
- Μη τήρηση των περιορισμών για τις μέγιστες ποσότητες ορισμένων εμπορευμάτων ανά μεταφορική μονάδα
- Μη τήρηση των κανόνων για την ασφάλιση και στοίβαξη του φορτίου
- Μη τήρηση της απαγόρευσης καπνίσματος
- Χρήση πυρός ή απροστάτευτης πηγής φωτός
- Το όχημα δεν υπόκειται σε κανονική επιτήρηση ή δεν έχει σταθμεύσει κανονικά
- Διαρροή εμπορευμάτων ή φθορά κόλων / μέσων συγκράτησης □ ελέγχθηκε □ άνευ αντικειμένου Διαπιστώθηκε παράβαση:
- Διαρροή επικίνδυνων ουσιών
- Μεταφορά με φθαρμένες εσωτερικές ή εξωτερικές συσκευασίες
- Μεταφορά χύδην φορτίου με εμπορευματοκιβώτιο που δεν είναι δομικά λειτουργικό
- Μεταφορά συσκευασμένων εμπορευμάτων με εμπορευματοκιβώτιο που δεν είναι δομικά λειτουργικό
- Δεξαμενή δεν έχει κλείσει κανονικά
- Σημάνσεις συσκευασιών / κόλων □ ελέγχθηκε □ άνευ αντικειμένου Διαπιστώθηκε παράβαση:
- Έλλειψη σήμανσης με αριθμ. ϋΝ και πρόσθετα στοιχεία όπου απαιτείται
- Έλλειψη ετικέτας κινδύνου
- Μη εγκεκριμένη κατά ϋΝ συσκευασία
- Μη συμμόρφωση σημάνσεων με προδιαγραφές (αναφορικά με διαστάσεις, ανθεκτικότητα κλπ)
- Έλλειψη προβλεπόμενης σήμανσης κόλων για μεταφορά ΙΟ/ΕΟ
- Σημάνσεις υπερκατασκευής / οχήματος □ ελέγχθηκε □ άνευ αντικειμένου Διαπιστώθηκε παράβαση:
- Έλλειψη πορτοκαλί πινακίδων
- Πλήρης απουσία πινακίδων κινδύνου (ρόμβος)
- Δεξαμενή/ Εμπορευματοκιβώτιο-δεξαμενή δεν φέρει σήμανση με στοιχεία κατασκευής, ελέγχων κλπ.
- Απουσία πινακίδων οχήματος 10
- Απουσία σήματος ουσίας σε αυξημένη θερμοκρασία
- Απουσία σήματος ουσίας επικίνδυνης για το περιβάλλον
- Μη συμμόρφωση σημάνσεων με προδιαγραφές / εσφαλμένη τοποθέτηση
- Εξοπλισμός □ ελέγχθηκε □ άνευ αντικειμένου Διαπιστώθηκε παράβαση:
□ Έλλειψη στο γενικό εξοπλισμό ασφάλειας (σφήνας αναστολής κίνησης, προειδοποιητικών σημάτων, υγρού πλυσίματος οφθαλμών, αντανακλαστικού γιλέκου προειδοποίησης κινδύνου, φορητής συσκευής φωτισμού, ζεύγους προστατευτικών γαντιών, μέσου προστασίας ματιών)
□ Έλλειψη στον πρόσθετο εξοπλισμό που απαιτείται για ορισμένες κλάσεις (μάσκας διαφυγής κινδύνου, φτυαριού, υλικού κάλυψης αποχέτευσης, δοχείου συλλογή)
- Έλλειψη πυροσβεστήρων / Μη συμμόρφωση πυροσβεστήρων με τις απαιτήσεις
Τεύχος Β’ 3135/31.07.2018 |
- Σοβαρότερη κατηγορία κινδύνου □ Κατ. I (ΙΣΠ) □ Κατ. II (ΠΣΠ) □ Κατ. III (ΣΠ) τυχόν παραβάσεων που διαπιστώθηκαν
- Παρατηρήσεις……………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Αρμόδια αρχή/ υπάλληλος που διενήργησε τον έλεγχο
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 23 Ιουλίου 2018
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει τέσσερις (4) μήνες από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Οικονομικών ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ |
Υποδομών και Μεταφορών ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ