ΠΡΑΣΙΝΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ
ΠΑΤΑΝΕ ΓΚΑΖΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ
Έντυπο: ΤΑ ΝΕΑ | Σελίδα: 18 | Δημοσίευση: 12/12/2013 | Αποδελτίωση: 12/12/2013
θα μπορούν να διαθέτουν φυσικό αέριο (CNG), βιοκαυσιμα, υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια Πατάνε γκάζι για τα πράσινα πρατήρια ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ Τη δημιουργία πράσινων πρατηρίων που εκτός των συμβατικών καυσίμων θα μπορούν να διαθέτουν φυσικό αέριο (CNG), βιοκαυσιμα, υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια, προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών. Πρόκειται για τα επονομαζόμενα Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας τα οποία θα καλύπτουν πλέον όλες τις ανάγκες των οδηγών σε καύσιμα και πράσινη ενέργεια. Συγκεκριμένα, στο νομοσχέδιο για τη σύσταση Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων που κατατέθηκε χτες στη Βουλή, έχουν περιληφθεί διατάξεις που προβλέπουν ότκ Στα σημερινά πρατήρια και στους στεγασμένους ή υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων, θα μπορούν να εγκατασταθούν και συσκευές φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Επίσης, θα μπορούν να εγκατασταθούν διανομείς εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι τα βιοκαύ σιμα και το υδρογόνο. Για τη μετασκευή των κινητήρων των οχημάτων σε κινητήρες διπλού καυσίμου, δηλαδή βενζίνης ή πετρελαίου και πεπιεσμένου φυσικού αερίου, στο εξής θα απαιτείται μόνο η χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων. Σημειώνεται ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014 αναμένεται να εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση, η οποία θα καθορίζει τους όρους προϋποθέσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές λειτουργίας των πράσινων πρατηρίων. Ηδη, με τον νόμο για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ έχει θεσμοθετηθεί η λειτουργία σε όλη τη χώρα πρατηρίων φυσικού αερίου που θα τροφοδοτούν όσα οχήματα κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG Compressed Natural Gas). Σημειώνεται ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο πληθαίνουν συνεχώς, καθώς προσφέρουν πολύ χαμηλό κόστος στις μετακινήσεις. Το φυσικό αέριο πωλείται σε αέρια μορφή, σε αντίθεση με το υγραέριο που διατίθεται σε υγρή μορφή. Για τον λόγο αυτό απαιτούνται πρόσθετα μέτρα ασφαλείας κατά τη διανομή του. Επίσης, το φυσικό αέριο πωλείται με το κιλό. Αυτήν την περίοδο, ένα κύ ό φυσικού αερίου κοστίζει στη λιανική αγορά περίπου 0,98 ευρώ και αντιστοιχεί σε περίπου 1,5 λίτρο βενζίνης. Στην Αττική λειτουργούν ήδη από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) δυο πρατήρια φυσικού αερίου (στα Λιόσια και την Ανθούσα), τα οποία τροφοδοτούν 600 λεωφορεία της ΟΣΥ, 102 απορριμματοφόρα δήμων, καθώς και ταξί και IX Ο προγραμματισμός της ΔΕΠΑ προβλέπει το άνοιγμα 12 νέων πρατηρίων στις μεγάλες πόλεις κατά μήκος του οδικού άξονα Αθήνας Θεσσαλονίκης και περαιτέρω επέκταση του δικτύου το 2014. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν ήδη μοντέλα αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο, τα οποία κυκλοφορούν και στην ελληνική αγορά. Ωστόσο, και τα συμβατικά οχήματα μπορούν να μετατραπούν σε φυσικού αερίου. Ομως, το κιτ μετατροπής κοστίζει περίπου 1.800 2.000 ευρώ (ανάλογα με το αυτοκίνητο).