Έτσι θα μειωθούν οι θάνατοι από τροχαία!
https://www.newsauto.gr/news/etsi-tha-miothoun-i-thanati-apo-trochea/
- newsautoteam
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών προτείνει πέντε μέτρα για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών συνιστά πέντε μέτρα που οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να εξετάσουν, για να συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου της μείωσης στο μισό των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ως το 2030.
Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία το 2022 σημειώθηκαν 20.600 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ, δηλαδή αύξηση 3% σε σχέση με το 2021. Ωστόσο καταγράφηκε μείωση κατά 10% σε σχέση με το 2019, που ήταν το τελευταίο έτος πριν από την πανδημία του κορωνοϊού.
Ενίσχυση των επιπέδων επιβολής της οδικής κυκλοφορίας
Η αποτελεσματική επιβολή των υφιστάμενων κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι ένας άμεσος, απλός και άμεσος τρόπος βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Η επιβολή της νομοθεσίας για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ έχει μειωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα τελευταία χρόνια, ενώ οι έλεγχοι σχετικά με την ταχύτητα των οχημάτων, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και την απόσπαση της προσοχής από κινητές συσκευές ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό σε ολόκληρη την ήπειρο. Σε επίπεδο ΕΕ, η επικείμενη αναθεώρηση της οδηγίας για τη διασυνοριακή επιβολή της νομοθεσίας, η οποία αναμένεται τον επόμενο μήνα, πρέπει να διασφαλίσει ότι κάθε παράβαση που διαπράττεται θα έχει τις ανάλογες κυρώσεις.
Ενίσχυση των επενδύσεων στην ποδηλασία και το περπάτημα
Τα τελευταία χρόνια, τα ποσοστά της ποδηλασίας και του περπατήματος έχουν αρχίσει να αυξάνονται σε πολλές χώρες. Όμως, οι θάνατοι μεταξύ αυτών των ομάδων έχουν επίσης παραμείνει στάσιμοι ή έχουν αυξηθεί, ενώ οι θάνατοι άλλων ομάδων, όπως οι χρήστες αυτοκινήτων, μειώθηκαν. Η σχέση μεταξύ των αυξημένων ποσοστών ποδηλασίας και του αυξημένου αριθμού θανάτων ποδηλατιστών πρέπει να διαρραγεί, μέσω μιας σημαντικής αύξησης των επενδύσεων σε υποδομές, όπως ασφαλή, ενωμένα δίκτυα διαχωρισμένων ποδηλατοδρόμων. Η ΕΕ απαιτεί από τις μεγαλύτερες πόλεις και κωμοπόλεις να δεσμευτούν για την εκπόνηση σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα για να διασφαλιστεί ότι οι τοπικές κυβερνήσεις θα δώσουν συνέχεια σε αυτά τα σχέδια με πραγματικές και διαρκείς αλλαγές.
Οι άπειροι οδηγοί να γίνουν πιο ασφαλείς μέσω αλλαγών στις άδειες οδήγησης
Ο κίνδυνος ατυχήματος είναι υψηλότερος για τους οδηγούς που μόλις έχουν περάσει τις εξετάσεις τους, με έναν στους πέντε να τρακάρει μέσα στους πρώτους έξι μήνες οδήγησης, σύμφωνα με μια μελέτη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να δημοσιεύσει επικαιροποιημένους κανόνες για τις άδειες οδήγησης τον επόμενο μήνα. Το ETSC επιθυμεί νέες απαιτήσεις για τις διαβαθμισμένες άδειες οδήγησης και περισσότερη συνοδευόμενη οδήγηση, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι νέοι οδηγοί δεν αναλαμβάνουν τις πιο επικίνδυνες δραστηριότητες οδήγησης τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους τους στους δρόμους. Σε αυτές περιλαμβάνονται η οδήγηση τη νύχτα, η οδήγηση με ομάδα νέων στο αυτοκίνητο και η οδήγηση μετά από κατανάλωση οποιασδήποτε ποσότητας αλκοόλ. Το ETSC ζητά επίσης από την Επιτροπή να μην μειώσει το κατώτατο όριο ηλικίας για την ατομική οδήγηση σε καμία κατηγορία οχήματος.
30 χλμ./ώρα στις αστικές περιοχές
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε στα κράτη μέλη της ΕΕ να μειώσουν τα όρια ταχύτητας ως μέσο για τη διάσωση ανθρώπινων ζωών και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών. Ωστόσο, πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα για την αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας, η οποία συνδέεται άμεσα με την αύξηση της συχνότητας και της σοβαρότητας των ατυχημάτων. Ενώ ορισμένες χώρες έχουν προβεί σε σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, π.χ. το όριο των 100 km/h στους αυτοκινητόδρομους και το προκαθορισμένο όριο των 30km/h της Ισπανίας σε όλες τις αστικές περιοχές, πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορούσε να βοηθήσει με επίσημες συστάσεις σχετικά με την κατάλληλη ταχύτητα για όλους τους τύπους δρόμων.
Αναστροφή της αναποτελεσματικής εφαρμογής των νέων μέτρων
Το 2019, η ΕΕ συμφώνησε να εισαγάγει μια σειρά νέων τεχνολογιών ασφάλειας οχημάτων. Ωστόσο, τα τελικά τεχνικά πρότυπα που συμφωνήθηκαν έκτοτε περιλαμβάνουν έξυπνα συστήματα υποβοήθησης της ταχύτητας που βασίζονται σε ενοχλητικά ηχητικά σήματα που είναι πιθανό να απενεργοποιηθούν, συστήματα προειδοποίησης απόσπασης της προσοχής που ενδέχεται να μην ανιχνεύουν τις πιο συνηθισμένες μορφές απόσπασης της προσοχής από κινητά τηλέφωνα και συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, καθώς και καταγραφείς δεδομένων συμβάντων που είναι άχρηστοι για τους ερευνητές ασφάλειας. Το ETSC ζητά να αναθεωρηθούν επειγόντως οι τεχνικές απαιτήσεις και για τα τρία συστήματα.