18 Νοεμβρίου 2024
Πρόσφατα:
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Το ρωσικό πετρέλαιο πωλείται πιο χαμηλά από το πλαφόν στην Ινδία

https://energypress.gr/news/rosiko-petrelaio-poleitai-pio-hamila-apo-plafon-stin-india

Το ρωσικό πετρέλαιο πωλείται πιο χαμηλά από το πλαφόν στην Ινδία

Η ναυαρχίδα του ρωσικού πετρελαίου, το αργό Urals, πωλήθηκε αυτόν τον μήνα με ισχυρή έκπτωση μετά την εφαρμογή του ευρωπαϊκού εμπάργκο και ο βασικός αγοραστής, η Ινδία, αγόρασε πολύ χαμηλότερα από το πλαφόν των 60 δολαρίων που επέβαλε η Δύση, ανέφεραν τέσσερις πηγές της αγοράς στο Reuters.

Όπως επισημαίνει το πρακτορείο, η απαγόρευση των θαλάσσιων εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου της Ρωσίας που εφάρμοσε η ΕΕ από τις 5 Δεκεμβρίου ανάγκασε τη Μόσχα να αναζητήσει εναλλακτικές αγορές, κυρίως στην Ασία, για περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα.

Επίσης, στις 5 Δεκεμβρίου, η ομάδα των G7 επέβαλε ανώτατο όριο τιμής 60 δολαρίων για το ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρεται διά θαλάσσης, προκειμένου να πλήξει την ικανότητα της Μόσχας να χρηματοδοτεί τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Από την πλευρά της η Ρωσία έχει δηλώσει ότι δεν θα τηρήσει το πλαφόν ακόμη και αν χρειαστεί να μειώσει την παραγωγή της.

Σε κάθε περίπτωση, από όταν η Ρωσία ξεκίνησε την εισβολή της στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο, η Ινδία έχει γίνει η κύρια διέξοδος για τα θαλάσσια φορτία αργού Urals.

Όπως είπαν όμως οι πηγές της αγοράς στο Reuters, για ορισμένες συμφωνίες αυτόν τον μήνα, η τιμή του Urals στα λιμάνια της Ινδίας (συμπεριλαμβανομένης της ασφάλισης και της παράδοσης με πλοίο) ήταν μειωμένη κατά 12-15$ ανά βαρέλι έναντι του Brent, σημαντικά χαμηλότερα από την έκπτωση των 5-8$ ανά βαρέλι το Οκτώβριο και των 10-11$ τον Νοέμβριο.

Η εν λόγω έκπτωση σημαίνει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις το ρωσικό πετρέλαιο πωλείται ακόμα και χαμηλότερα από το συνολικό κόστος παραγωγής του, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών εισφορών, ανέφεραν οι πηγές του κλάδου.

Την ίδια ώρα, η πίεση στους παραγωγούς έχει αυξηθεί περαιτέρω στα δυτικά λιμάνια της Ρωσίας, επειδή η έλλειψη πλοίων προσαρμοσμένων στις ρωσικές χειμερινές καιρικές συνθήκες έχει αυξήσει το κόστος μεταφοράς, το οποίο μπορεί να επιβαρύνει τον πωλητή ανάλογα με τους όρους των συμφωνιών.

Συγκεκριμένα, τα ναύλα έχουν αυξηθεί κατά 11 έως και 19 δολάρια το βαρέλι, από τα λιγότερα των 3 δολαρίων το βαρέλι πριν από τον Φεβρουάριο, ενώ πλέον είναι διπλάσια από ό,τι ήταν στα μέσα του έτους.

Υπολογισμοί του Reuters έδειξαν δε ότι στις συμφωνίες που δεν περιλαμβάνουν τα ναύλα οι εκπτώσεις για το Urals που πωλείται στην Ινδία στο πλαίσιο ορισμένων συμφωνιών έχουν διευρυνθεί στα 32-35 δολάρια το βαρέλι.

(capital.gr)