17 Νοεμβρίου 2024
Πρόσφατα:
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Επιδότηση καυσίμων: Ανοίγει η πλατφόρμα – Ψάχνουν ποιοι «έφαγαν» την επιδότηση στο ντίζελ

https://www.protothema.gr/economy/article/1232920/epidotisi-kausimon-anoigei-i-platforma-psahnoun-poioi-efagan-tin-epidotisi-sto-dizel/

kafsima

Κωστής Πλάντζος

Ψηφιακή κάρτα πληρωμών έως €50 σε δικαιούχους με εισόδημα έως €30.000 το 2020 – Στο ΥΠΟΙΚ ψάχνουν ποιοι κράτησαν την επιδότηση των €0,12 στο ντίζελ που δεν έφτασε ποτέ στην τσέπη των καταναλωτών

Να ανοίξει την νέα πλατφόρμα επιδότησης καυσίμων ετοιμάζεται από ημέρα σε ημέρα -ή από ώρα σε ώρα πλέον- το υπουργείο Οικονομικών. Μέσω αυτής, όσοι είχαν εισόδημα έως 30.000 ευρώ το 2020, θα λάβουν ψηφιακή κάρτα πληρωμών αξίας 30 έως 50 ευρώ, προκειμένου να αγοράσουν καύσιμα για το όχημά τους από οποιοδήποτε πρατήριο αυτοί επιλέξουν.

Ταυτόχρονα όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων Οικονομικών και και Ανάπτυξης, καταγράφουν στοιχεία και διερευνούν τι απέγινε η επιδότηση που ήδη δόθηκε στο πετρέλαιο κίνησης, καθώς καταφτάνουν αναφορές πως σε πολλές περιπτώσεις η «οριζόντια» επιδότηση των 12 λεπτών (συν τον ΦΠΑ) άργησε να φανεί ή δεν έφτασε τελικά ποτέ, στην τσέπη του καταναλωτή.

Καθώς οι τιμές και οι όγκοι πωλήσεων των πρατηρίων καταγράφονται, προκύπτουν ενδείξεις για κρούσματα κερδοσκοπίας και «υπερκέρδη» του κυκλώματος εμπορίας καυσίμων με τις επιδοτήσεις τιμών από το κράτος. Ορισμένοι επιτήδειοι πέρασαν μόνο την μείωση λόγω υποχώρησης των τιμών των καυσίμων (πχ 2-3 λεπτά μόλις) αλλά όχι και την επιδότηση του κράτους κατά 14-15 λεπτά. Και καθώς η κρατική επιδότηση αυτή είναι ενδεχομένως έως και 3πλάσια από το σύνηθες περιθώριο κέρδους , κάποιοι εμφανίζονται να πωλούν το καύσιμο 15-20 λεπτά ακριβότερα από ότι το αγοράζουν, δηλαδή με έως και 300%

Και ενώ στην κυβέρνηση αναζητούν τρόπους επιδότησης του φυσικού αερίου και των λογαριασμών ρεύματος, επί δύο εβδομάδες οι καταναλωτές αναζητούν την μείωση κατά τουλάχιστον 14 ή 15 λεπτά στο λίτρο πώλησης του πετρελαίου ντίζελ. Και αυτό διότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση Σταϊκούρα – Σκυλακάκη, Γεωργιάδη –Σκρέκα ορίζει ξεκάθαρα ότι «το ύψος της επιδότησης ανέρχεται στο ποσό των 0,12 € προ ΦΠΑ ανά λίτρο πετρελαίου κίνησης που διατίθεται στην εσωτερική αγορά» (και) «μετακυλίεται πλήρως στους τελικούς καταναλωτές της εσωτερικής αγοράς».

Αντ’αυτού όμως, σύμφωνα με όσα αναφέρει το επίσημο Δελτίο Τιμών Καυσίμων υπ.Ανάπτυξης και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, το μικτό κέρδος αυξήθηκε αυτομάτως κατά 5 λεπτά ή 33% σε μία εβδομάδα μόλις επιδοτήθηκε κατά 15 λεπτά. Και ως ποσοστό κατά 40%, δηλαδή από 8% σε 11,27% της τελικής τιμής.

Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr