Μεγαλώνει το μερίδιο της ηλεκτροκίνησης στην ευρωπαϊκή αγορά
27 06 2021 | 10:58 energypress.gr
Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν ακόμη «πονοκέφαλο» για τον ευρωπαϊκό πετρελαϊκό κλάδο ο οποίος έχει ήδη πληγεί από την κατάρρευση της ζήτησης που προκάλεσε η πανδημία.
Σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέγραψε άνοδο κατά 142% στα 1,4 εκατομμύρια το 2020, ξεπερνώντας την Κίνα η οποία έρχεται πρώτη στην κατάταξη.
Ακόμα και πέρυσι, όταν η κινητικότητα μειώθηκε λόγω της πανδημίας, τα ηλεκτρικά οχήματα κατάφεραν να επηρεάσουν το μερίδιο των προϊόντων διύλισης που χρησιμοποιούνται ως καύσιμα κίνησης.
Οι επιπτώσεις στην αγορά πετρελαιοκίνητων οχημάτων – αν και μικρές για την ώρα- αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά. Όπως εκτιμά το BloombergNEF, σ το τέλος της δεκαετίας, τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 10% στις οδικές μεταφορές. Αυτό ισοδυναμεί με ολόκληρη την παραγωγή περίπου πέντε ευρωπαϊκών διυλιστηρίων μεσαίου μεγέθους.
«Μπορούμε να πούμε, ότι, ακόμη και έως το 2030 και το 2035, η ζήτηση για τα παραδοσιακά προϊόντα μας θα είναι σημαντικά χαμηλότερη», δήλωσε ο John Cooper, γενικός διευθυντής της FuelsEurope, που εκπροσωπεί τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια.
Από την άλλη, τα πιο καθαρά καύσιμα, όπως τα βιοκαύσιμα δεν αναμένεται να αποκτήσουν σημαντικό μερίδιο της αγοράς και αυτό επειδή, μακροπρόθεσμα, το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά καυσίμων στις οδικές μεταφορές πρόκειται πραγματικά να μειωθεί, υποβαθμισμένο από τη γενική πτώση των υγρών καυσίμων καθώς τα EV – υποστηριζόμενα από την πολιτική της ΕΕ – αποκτούν ένα ολοένα μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας.
«Το κόστος ενός EV θα πέσει κάτω από την τιμή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης», επισημαίνει ο David Doherty, ειδικός στη ζήτηση πετρελαίου στο BloombergNEF. «Οι καταναλωτές πιθανότατα θα υιοθετήσουν EVs μαζικά καθώς θα θεωρούνται φθηνότερη επιλογή.»
(insider.gr)