Ποιοι λένε «ΟΧΙ» στην κατάργηση βενζίνης και diesel
- Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)
- 25/06/2021 13:30 protothema.gr
Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου της Γερμανίας (VDA) σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 100% έως το 2035 «πρακτικά θα ανάγκαζε τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να λανσάρουν αποκλειστικά επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
»Περιορίζοντας το εύρος των επιλογών αποκλειστικά σε ένα σύστημα πρόωσης είναι ανησυχητικό και αγνοεί παντελώς τα “θέλω” των καταναλωτών», επισημαίνει η VDA.
Εκτός, όμως, από τις καταναλωτικές προτιμήσεις, σύμφωνα με τη VDA, η βίαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα οδηγήσει και δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους στην ανεργία.
«Οι επιπτώσεις στην εργασία, ειδικά εκείνων που εργάζονται στη βιομηχανία εφοδιασμού, θα πρέπει να μας προβληματίζουν […] Το γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών (lfo) προβλέπει πως η επίτευξη των υφιστάμενων στόχων της ΕΕ θα επηρεάσει γύρω στις 215.000 θέσεις εργασίας, μέχρι το 2030».
Ελέγχεται μελέτη 171 επιστημόνων
Σε ανοιχτή επιστολή προς την Κομισιόν, η Διεθνής Ένωση Ερευνών για την Αειφόρο Κινητικότητα και την Τεχνολογία Οχημάτων (IASTEC) εγείρει ερωτήματα πάνω στα περιβαλλοντικά οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων. Για να ενισχύσει, μάλιστα, τη θέση της περιέλαβε στην επιστολή της και τα συμπεράσματα μιας ομάδας 171 επιστημόνων.
Στηριζόμενοι σε πολύπλοκους μαθηματικούς υπολογισμούς οι τελευταίοι υποστηρίζουν πως η εκπλήρωση των στόχων της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου με ορίζοντα το 2030 θα επιφέρει το αντίθετο αποτέλεσμα, ήτοι τον διπλασιασμό των εκπομπών CO2.
Η έρευνα εστιάζει στις μεγάλες ποσότητες ορυκτών καυσίμων που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, κάτι που καθιστά τα ηλεκτρικά μη φιλικά προς το περιβάλλον. Παράλληλα, αναφέρει πως το μαζικό κλείσιμο γερμανικών πυρηνικών αντιδραστήρων μετά το ατύχημα στη Φουκουσίμα δημιούργησε έλλειμμα «καθαρής» ηλεκτρικής ενέργειας.
Μολονότι αναγνωρίζεται πως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση στην αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας (ΑΠΕ), οι ερευνητές θεωρούν πως ίδιο ισχύει και για την ενέργεια που παράγεται από ορυκτά καύσιμα.
Με λίγα λόγια, η ανοιχτή επιστολή συμπεραίνει πως με τα υφιστάμενα δεδομένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους είναι (και θα συνεχίσουν να είναι) πιο ρυπογόνα από τα diesel τελευταίας τεχνολογίας. Ο λόγος έγκειται στο ότι οι ο ρυθμός αύξησης των ΑΠΕ (π.χ. αιολική ή ηλιακή ενέργεια) δεν θα μπορέσει να συμβαδίσει με την απότομη ζήτηση για ηλεκτρικά που θα προκληθεί μετά τη διαφαινόμενη κατάργηση των θερμικών μοτέρ. Αφού, λοιπόν, οι ΑΠΕ δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες για ηλεκτρισμό (π.χ. για τη φόρτιση των μπαταριών), η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα είναι αδύνατη.
Παρ’ όλα αυτά, τα συγκεκριμένα συμπεράσματα πρέπει να αντιμετωπιστούν με στοιχειώδη επιφύλαξη. Ο άνθρωπος που την διεύθυνε είναι ο Thomas Koch, Επικεφαλής του τμήματος Ερευνών πάνω στις μηχανές εσωτερικής καύσης στο Ινστιτούτο της Καρλσρούης, οι έρευνες του οποίου έχουν -κατά καιρούς- αμφισβητηθεί έντονα.
171 scientists find calculation error that proves the electric vehicle is not greener!
That’s the gist of many German papers today but a better headline would be:
THE COMBUSTION ENGINE LOBBY IS GASLIGHTING AGAIN
Thread pic.twitter.com/npubAB922c
— AukeHoekstra (@AukeHoekstra) June 21, 2021
Η μελέτη των 171 επιστημόνων προκάλεσε την αντίδραση και του Auke Hoekstra ενός ειδικού επί της ηλεκτρικής κινητικότητας από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόφεν στην Ολλανδία, ο οποίος, κατά το παρελθόν, έχει αποδομήσει πολλές σχετικές έρευνες.
Σε ανάρτηση του στο Twitter, ο Hoekstra αναφέρει πως «το λόμπι των θερμικών μοτέρ ξαναχτυπά», κάνοντας λόγο για απόπειρα χειραγώγησης των διεθνών ΜΜΕ και προσηλυτισμό των οδηγών ενάντια στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Όπως αναφέρει, η έρευνα των επιστημόνων ήταν εσκεμμένα υπερβολικά περίπλοκη, ενώ δεν δίστασε να τους κατηγορήσει για ελλιπή γνώση του αντικειμένου.