Δύσκολη η μετάβαση της ναυτιλίας στη νέα εποχή καυσίμων Πηγή: Reporter.gr
08:00 – 20 Αυγ 2020 | Ναυτιλία
Πηγή: Reporter.gr
Προβλήματα με την ποιότητα και την ασφάλεια των καυσίμων εξακολουθεί να αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία, στον απόηχο της εφαρμογής του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), από την 1η Ιανουαρίου του 2020.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησαν η BIMCO, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), η Διεθνής Ένωσης Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου (Intercargo) και η Διεθνές Ένωση Πλοιοκτητών Δεξαμενόπλοιων (Intertanko), τα αυξημένα αποθέματα αποβλήτων, τα μεγαλύτερα επίπεδα φθοράς σε εξαρτήματα των πλοίων και η χρήση καυσίμων, που δεν είναι σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό, είναι ορισμένα από τα σημαντικά προβλήματα στη νέα εποχή των ναυτιλιακών καυσίμων.
Το 62% των συμμετεχόντων ήρθαν αντιμέτωποι με αυξημένα αποθέματα αποβλήτων στα συστήματα καυσίμων. Το 32% εντόπισε κερί στα συστήματα και το 31% κατέγραψε λειτουργικά προβλήματα λόγω ενισχυμένης φθοράς σε κυλίνδρους, πιστόνια ή άλλα εξαρτήματα από την παρουσία καταλυτικών σωματιδίων στα καύσιμα. Παράλληλα, το 21% των ερωτηθέντων γνωστοποίησε ότι παρατήρησε προβλήματα έγχυσης καυσίμου, ανάφλεξης και ατελούς καύσης.
«Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι ο κανονισμός του IMΟ για μείωση του ποσοστού του θείου στα καύσιμα στο 0,5% δεν εφαρμόζεται χωρίς προβλήματα», επεσήμαναν οι μελετητές και πρόσθεσαν ότι «καθώς οι ιδιότητες των καυσίμων δεν είναι σταθερές, τα προβλήματα ποιότητας και ασφάλειας θα εξακολουθούν να αποτελούν πρόκληση για την παγκόσμια ναυτιλία».
«Η έρευνα μας δίνει πολύτιμες πληροφορίες για το μέγεθος και τη φύση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, κατά τη μετάβαση στη χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Η βιομηχανία είχε εκτεταμένη εμπειρία με το πώς να διαχειρίζεται τα “βαριά” καύσιμα, αλλά η συγκεκριμένη έρευνα παρέχει χρήσιμα στοιχεία αναφορικά με το ποιες παράμετροι των νέων τύπων καυσίμων θέτουν τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα πλοία», σχολίασε σχετικά ο marine environment manager της BIMCO, Christian Bækmark Schiolborg.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 24 Φεβρουαρίου έως και τις 6 Μαΐου και τα αποτελέσματα βασίστηκαν σε 192 απαντήσεις, κατά κύριο λόγο, από τεχνικές και σχετικές με ναυτιλιακά καύσιμα εταιρείες.
Αναλυτικά τα ευρήματα της έρευνας ΕΔΩ
Οι προβληματισμοί για τα scrubbers
Η έρευνα ακολουθεί μία περίοδο συζητήσεων για τα scrubbers και αν θα ωφελήσουν τελικά τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι επέλεξαν να τα εγκαταστήσουν στα πλοία τους.
Όπως έγινε πρόσφατα γνωστό, τα containerships είναι πλέον τα περισσότερα πλοία με εγκατεστημένα συστήματα scrubbers, ξεπερνώντας τα αντίστοιχα tankers. Συνολικά το 31,6% των containerships (χωρητικότητας 8 εκατ. TEUs), το 30,9% των tankers (χωρητικότητας 141 εκατ. DWT) και το 23,5% των bulkers (χωρητικότητας 226 εκατ. DWT) εκτιμάται ότι έλαβαν την απόφαση για την εγκατάσταση scrubbers.
Την επένδυση αυτών των συστημάτων έχει σχολιάσει επικριτικά ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings, Σταμάτης Τσαντάνης. Σύμφωνα με τον κ. Τσαντάνη, οι τεχνικές διαδικασίες που ακολουθούνται κατά την εγκατάσταση των scrubbers έχουν αποδειχτεί προβληματικές, ενώ στο οικονομικό σκέλος, τα δεδομένα έχουν αλλάξει δραματικά, διότι το spread ανάμεσα στα καύσιμα VLSFO με χαμηλό ποσοστό θείου 0,5%, τα οποία είναι συμβατά με τον κανονισμό του IMO, και στα καύσιμα HSFO με 3,5% ποσοστό θείου, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται μέσω των scrubbers, έχει μειωθεί σημαντικά.
Γιώργος Γεωργίου
Πηγή: Reporter.gr