Αυξημένη κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων και χαμόγελα.
taxydromos.gr
Αρχισε να ανεβαίνει η κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων του Βόλου και της Μαγνησίας την τελευταία εβδομάδα. Ελληνες κατά κύριο λόγο τουρίστες από τη Θεσσαλία και άλλες περιοχές της Ελλάδας φαίνεται ότι επιλέγουν να κάνουν οδικό τουρισμό και προτιμούν για προορισμό τους το βουνό των Κενταύρων. Η κίνηση από Σέρβους και Βούλγαρους μετά το κλείσιμο των συνόρων είναι πλέον μικρή παρά τις αντίθετες προσδοκίες των επαγγελματιών του κλάδου.
Η πρόεδρος της Ενωση Βενζινοπωλών Μαγνησίας Βάσω Κοντοχρήστου λέει ότι «για τον τρέχοντα μήνα αυξημένη κίνηση ξεκίνησε να παρουσιάζεται από την περασμένη εβδομάδα. Πιστεύω ότι η καλή εικόνα θα συνεχιστεί μέχρι και 15 Αυγούστου αν και η χρονιά έχει χαθεί. Τουλάχιστον να μπορέσουμε να επιβιώσουμε». Η πανδημία του κορονοϊού φαίνεται ότι αποτρέπει τους Βολιώτες και τους Θεσσαλούς αλλά και τουρίστες απ’ όλη την Ελλάδα να ταξιδέψουν με πλοία και αεροπλάνα.
Το γεγονός αυτό ευνοεί τα πρατήρια υγρών καυσίμων, τα οποία φέτος με την έναρξη της υγειονομικής κρίσης μέτρησαν μεγάλες απώλειες, καθώς η κίνηση με τα οχήματα μηδενίστηκε για αρκετό χρονικό διάστημα.
Επιπλέον, η αυξημένη κίνηση πετυχαίνει σε μία ευνοϊκή συγκυρία, καθώς το κόστος των καυσίμων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα χωρίς μεγάλες διακυμάνσεις, της τάξεως των δύο – τριών λεπτών. Το βαρέλι με αργό πετρέλαιο κοστίζει αυτή τη στιγμή 44 δολάρια ενώ το Φεβρουάριο ήταν 64 δολάρια.
Επίσης, οι πρατηριούχοι βλέπουν φέτος πολλούς Βολιώτες να προτιμούν Πήλιο για ημερήσιες εκδρομές. Η κίνηση τα Σαββατοκύριακα αυξάνεται ραγδαία εν αντιθέσει βέβαια με τις καθημερινές που δεν είναι στον επιθυμητό βαθμό αισθητή.
Οι επιχειρηματίες προσπαθούν να κρατηθούν και ο κλάδος να μην έχει απώλειες και τώρα που ξεκίνησε η αυξημένη κίνηση αισιοδοξούν να τα καταφέρουν. Από την αρχή του χρόνου είχαν πτώση στον τζίρο τους που φθάνει στο 70%.
«Είναι μία δύσκολη χρονιά το 2020 και για εμάς φέτος. Στην περίοδο της καραντίνας φθάσαμε να έχουμε μηδενικές πωλήσεις και ωστόσο συνεχίζαμε να παραμένουμε ανοιχτά για να εξυπηρετούμε τον ελάχιστο κόσμο που κινούταν. Το μόνο θετικό φέτος ήταν η πτώση του κόστους των καυσίμων, που όμως ο κόσμος δεν μπόρεσε να την επωφεληθεί, καθώς ήταν περιορισμένος στο σπίτι», εξηγεί η ίδια.
Επιπλέον, οι βενζινοπώλες περίμεναν για φέτος το καλοκαίρι να υπάρχει αισθητή κίνηση με Βαλκάνιους τουρίστες γεγονός που τελικά δεν κατέστη δυνατό λόγω των εξελίξεων της πανδημίας, με αποτέλεσμα να ανατραπούν οι προβλέψεις.
Μετά τη καραντίνα συνεχίστηκε η πτώση στους τζίρους. Επικαλούμενη τα στατιστικά στοιχεία η κ. Κοντοχρήστου λέει ότι η πτώση το Ιούνιο ήταν της τάξεως του 14%, ενώ στην ηπειρωτική Ελλάδα 17% και στη νησιωτική 50% με τις μεγαλύτερες απώλειες να καταγράφονται στην Κρήτη.