ΕΡΕΥΝΑ: Το πετρέλαιο παραμένει κυρίαρχος, αλλά τα εναλλακτικά καύσιμα κερδίζουν μερίδια αγοράς
Πηγή: ΤΡΟΧΟΙ & TIR
Μέσα σε έναν χρόνο διπλασιάστηκαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών φορτηγών και υπερδιπλασιάστηκαν των λεωφορείων.
Το 97,9% των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων που πουλήθηκε το 2019 στην ΕΕ έφερε κινητήρα πετρελαίου (361.135 ταξινομήσεις, σημειώνοντας αύξηση +3,5% από το 2018), σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Με εξαίρεση την Ιταλία (-9,5%), η ζήτηση για φορτηγά ντίζελ αυξήθηκε πέρυσι σε όλες τις βασικές αγορές της Ευρώπης (Ην. Βασ. +10,2%, Γερμανία +3,0%, Γαλλία +0,8% και Ισπανία +0,3%). Μεγάλη αύξηση της τάξης του 24,5% υπήρξε και στην Ελλάδα, όπου το 2019 πουλήθηκαν 427 νέα φορτηγά, όλα τους πετρελαιοκίνητα.
Τα φορτηγά εναλλακτικών καυσίμων σημείωσαν πέρυσι 6.371 ταξινομήσεις, εμφανίζοντας εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 71% σε σχέση με το 2018. Σημειώνεται πως το 98% των εν λόγω φορτηγών λειτουργεί με φυσικό αέριο και τα υπόλοιπα με LPG, βιοκαύσιμα και αιθανόλη. Οι σημαντικότερες ευρωπαϊκές αγορές για τα φορτηγά εναλλακτικών καυσίμων, είναι η Γαλλία, η Ιταλία και η Γερμανία, με την τελευταία να εμφανίζει πέρυσι αύξηση 372,8%. Αυτή η αύξηση αναμένεται να λάβει εκρηκτικές διαστάσεις μετά την απόφαση των γερμανικών αρχών να συμπεριλάβουν και το CNG στα εναλλακτικά καύσιμα που απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Στον αντίποδα, μόλις το 0,2% των περυσινών ταξινομήσεων φορτηγών, αφορούσε σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, μια κατηγορία που περιλαμβάνει τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, τα ηλεκτρικά κυψελών καυσίμου (υδρογονοκίνητα), και τα υβριδικά που φορτίζουν στην πρίζα.
Διαβάστε αναλυτικά τις ευρωπαϊκές πωλήσεις ανά καύσιμο για φορτηγά, λεωφορεία και βαν, στο τεύχος Ιουνίου (386) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.