Βερούλης (ΕΛΙΝΟΙΛ): Μετά από κάθε κρίση βγαίνουμε καλύτεροι και πιο δυνατοί Πηγή: Reporter.gr
«Όπως όλες οι επιχειρήσεις, έτσι και ο κλάδος των καυσίμων και η ΕΛΙΝΟΙΛ φυσικά, επηρεάστηκε πάρα πολύ από το lockdown. Υπήρχε πολύ περιορισμένη κίνηση οχημάτων, λόγω των περιοριστικών μέτρων και ένας σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων και βιομηχανιών ήταν κλειστός. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά η κατανάλωση των καυσίμων. Ιδιαίτερα επηρεάσθηκαν οι βενζίνες, που έφθασαν τον Απρίλιο στο -70%».
Αυτό τονίζει μιλώντας στο Reporter ο Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων της ΕΛΙΝΟΙΛ, Γιώργος Βερούλης, κάνοντας παράλληλα μία πρώτη αποτίμηση της κατάστασης, που επικράτησε στον κλάδο των πετρελαιοειδών από το δίμηνο «κλείσιμο» της ελληνικής οικονομίας. Βέβαια, ο κ. Βερούλης υπογράμμισε πως αυτό που έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν, είναι ότι μετά από τις κρίσεις, είτε πρόκειται για οικονομική είτε για οποιαδήποτε άλλη κρίση, η ΕΛΙΝΟΙΛ βγαίνει καλύτερη και πιο δυνατή.
Μειωμένες οι πωλήσεις στα καύσιμα κίνησης – Ανεβασμένες στο πετρέλαιο θέρμανσης
Σύμφωνα με τον Υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων της ΕΛΙΝΟΙΛ, την αρνητική κατάσταση που δημιουργήθηκε, εξισορρόπησε εν μέρει το πετρέλαιο θέρμανσης. «Ο κόσμος έβαλε πετρέλαιο θέρμανσης, για δύο λόγους. Πρώτον έμενε πάρα πολλές ώρες στο σπίτι και έπρεπε να υπάρχει θέρμανση και δεύτερον ήταν μία πολύ χαμηλή τιμή, που οδήγησε στην αγορά και στην αποθεματοποίηση για τον επόμενο χειμώνα. Οπότε αυτή η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων του πετρελαίου θέρμανσης εξισορρόπησε κάπως την αντίστοιχη μείωση των καυσίμων κίνησης».
Βέβαια, ο κ. Βερούλης συμπληρώνει πως «όσο μεγάλες και να ήταν οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης, δεν μπόρεσαν να καλύψουν τις χαμένες πωλήσεις που είχε ο κλάδος την περίοδο αυτή. Για όλους τους προαναφερθέντες λόγους η μείωση ήταν πολύ μεγάλη». Επίσης, έκανε ξεχωριστή μνεία για τις απώλειες από τα σκάφη αναψυχής. «Όσον αφορά τα σκάφη αναψυχής, που παραδοσιακά από τις ημέρες του Πάσχα ξεκινούν τις βόλτες τους στο Αιγαίο και στο Ιόνιο, φέτος αυτές απαγορεύονταν, οπότε και αυτές είναι μεγάλες καταναλώσεις που χάθηκαν».
Μιλώντας αθροιστικά για τον κλάδο των καυσίμων, αλλά και για την ΕΛΙΝΟΙΛ, οι πωλήσεις Μαρτίου και Απριλίου ήταν σημαντικά μειωμένες στα καύσιμα κίνησης και πολύ αυξημένες στο πετρέλαιο θέρμανσης. «Στο πετρέλαιο θέρμανσης η αύξηση άγγιξε το 200%. Οι καταναλώσεις των καυσίμων κίνησης είναι μεγαλύτερες από του πετρελαίου θέρμανσης, με αποτέλεσμα οι πολύ αυξημένες πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης να εξισορροπήσουν την κατάσταση και η οικονομική ζημία, που υπέστη ο κλάδος, να είναι μικρότερη».
Όμως το πρόβλημα, που αναμένεται να προκύψει από τη μεγάλη αποθεματοποίηση πετρελαίου θέρμανσης από τα νοικοκυριά, είναι ότι αυτές οι καταναλώσεις θα «χαθούν» από τον ερχόμενο Οκτώβριο. Δηλαδή, σύμφωνα με τον κ. Βερούλη, «αυτοί που έβαλαν τώρα πετρέλαιο θέρμανσης, δεν θα βάλουν όταν ξεκινήσει η διάθεσή του στις 15 Οκτωβρίου. Οπότε στην ουσία έχουν προεισπραχθεί τα έσοδα από τη θέρμανση σήμερα και θα φανεί η απώλεια τον Οκτώβριο».
Ο μετασχηματισμός της ΕΛΙΝΟΙΛ
Το ενεργειακό τοπίο μεταβάλλεται πάρα πολύ γρήγορα στην Ελλάδα και στόχος της ΕΛΙΝΟΙΛ είναι ο μετασχηματισμός του δικτύου των πρατηρίων της από ένα δίκτυο καυσίμων, που είναι αυτή τη στιγμή, σε δίκτυο ενέργειας. «Θέλουμε, και ήδη το κάνουμε, να αναβαθμίσουμε το δίκτυό μας. Αυτό που έλεγαν παλιά και ακόμη κάποιοι το λένε, “ο βενζινάς”, δε θέλουμε να είναι βενζινάς. Θέλουμε να είναι επιχειρηματίας. Θέλουμε να μπορεί να πουλήσει τα πάντα. Ό,τι μπορεί για να καλύψει τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή», δήλωσε σχετικά ο κ. Βερούλης.
Σε αυτό το πλαίσιο, σημείωσε ότι «η ΕΛΙΝΟΙΛ έχει τη νοοτροπία και αποτελεί την εμπορική της φιλοσοφία να προσαρμόζεται εύκολα και γρήγορα στις ανάγκες κάθε νέου τοπίου. Ήδη από τον προηγούμενο Μάρτιο έχουμε μπει και έχουμε επενδύσει στην ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο. Έχουμε δημιουργήσει δύο νέα προϊόντα, το electricon (για την ηλεκτρική ενέργεια) και το aerion (για το φυσικό αέριο). Οπότε έχουμε μπει ταχύτατα και εμείς στον κλάδο της ενέργειας, με σημαντικό μερίδιο αγοράς στα ορυκτά καύσιμα, στα βιοκαύσιμα, στα στερεά και με την πρόθεση να διεκδικήσουμε το μερίδιο που μας αναλογεί στο ηλεκτρικό ρεύμα και στο φυσικό αέριο».
Ολοκληρωμένος ενεργειακός όμιλος και όχι απλά μία εταιρεία καυσίμων
Όπως επανέλαβε στο Reporter ο κ. Βερούλης, η ΕΛΙΝΟΙΛ δεν δραστηριοποιείται μόνο στα πρατήρια. Σε αντίθεση με αρκετές εταιρείες του κλάδου, δραστηριοποιείται σε διάφορους τομείς της οικονομίας. Πιο συγκεκριμένα, έχει ισχυρή παρουσία στους εξής κλάδους: βιομηχανικές πωλήσεις, πώληση καυσίμων για σκάφη αναψυχής, καθώς και πώληση στερεών καυσίμων.
Παράλληλα, η ΕΛΙΝΟΙΛ δραστηριοποιείται στον κατασκευαστικό κλάδο μέσω της θυγατρικής εταιρείας του Ομίλου, που λέγεται «ελίν Τεχνική» και η οποία πρόσφατα κατασκεύασε το πρώτο της ξενοδοχείο στην Πάτρα.
Επίσης η ΕΛΙΝΟΙΛ δραστηριοποιείται και στο εξωτερικό. «Έχει αναπτύξει ένα εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων σε 40 χώρες, με πωλήσεις υγρών – στερεών καυσίμων και αεροπορικών καυσίμων. Επιπλέον, έχει παρουσία σε πάνω από 300 λιμάνια σε όλο τον κόσμο με λιπαντικά ποντοπόρου ναυτιλίας. Αυτή είναι η πλήρης εικόνα της ΕΛΙΝΟΙΛ, γιατί δυστυχώς ο περισσότερος κόσμος δεν ξέρει τις άλλες δραστηριότητές της», διευκρίνισε ο Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων της ΕΛΙΝΟΙΛ.
Το loyalty πρόγραμμα «ελίν up επιβράβευση»
Στη συνέχεια ο κ. Βερούλης αναφέρθηκε στις πρωτοποριακές λύσεις της ΕΛΙΝΟΙΛ, οι οποίες μπορούν να φανούν ιδιαιτέρως χρήσιμες στη νέα κατάσταση, που δημιούργησε ο Covid-19. Ειδικότερα, το 2018 η εταιρεία λανσάρει ένα πρόγραμμα πιστότητας, το «ελίν up επιβράβευση». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, το οποίο μπορεί να το κατεβάσει κάποιος στο κινητό του και να αγοράσει καύσιμα. Το εν λόγω πρόγραμμα περιλαμβάνεται σε ένα application, που ονομάζεται RoadCube.
Η διαδικασία είναι η εξής: Ο χρήστης κατεβάζει την εφαρμογή, εισάγει τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου του και μία κάρτα, πιστωτική ή χρεωστική, για να μπορεί να αγοράσει καύσιμα. Στη συνέχεια εμφανίζεται ένας χάρτης που βγάζει τα πρατήρια «ελίν», που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα. Ο χρήστης επιλέγει το πρατήριο που τον εξυπηρετεί, αγοράζει το καύσιμο και ανά πάσα στιγμή μπορεί να επισκεφθεί το πρατήριο (χωρίς να κατέβει από το όχημά του, χωρίς να πληρώσει με μετρητά), να προμηθευτεί το καύσιμο και να φύγει.
Σύμφωνα με τον κ. Βερούλη, «είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό και πάρα πολύ ιδιαίτερο για την συγκεκριμένη περίοδο του Covid-19 που ζούμε σήμερα, γιατί δεν έρχεσαι σε επαφή με κανέναν. Δεν έρχεσαι σε επαφή ούτε με χρήματα που θεωρούνται εστία μόλυνσης, ούτε με τον υπάλληλο ή τον πρατηριούχο. Επίσης μία άλλη πρωτοποριακή εφαρμογή αυτού του συστήματος είναι ότι ο χρήστης μπορεί να εισάγει μέχρι τρεις πινακίδες οχημάτων και να αγοράσει καύσιμο για κάποιον τρίτο. Σε αυτή την περίοδο είναι πάρα πολύ σημαντικό, ειδικά για όσα άτομα ανήκουν σε ευπαθή ομάδα».
Δίνουμε πολύ μεγάλη βάση στην υγεία του προσωπικού μας
Η ΕΛΙΝΟΙΛ εμφανίστηκε προετοιμασμένη στο ζήτημα της απομακρυσμένης εργασίας και ήταν ένας από τους λόγους, που κατάφερε να παραμείνει πλήρως λειτουργική παρά τα μέτρα περιορισμού, που πάρθηκαν σχετικά με την εξάπλωση του κορονοϊού. «Η εταιρεία είχε περιορίσει σημαντικά την εργασία στα κεντρικά της γραφεία και τα γραφεία των άλλων περιοχών και ένα ποσοστό πάνω από 90% εργαζόταν από το σπίτι, χωρίς να έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα στη λειτουργία της. Σήμερα, συνεχίζεται η τηλεργασία σε ένα ποσοστό περίπου 60%», δήλωσε χαρακτηριστικά στο Reporter ο κ. Βερούλης.
Τέλος, διευκρίνισε πως η εταιρεία φροντίζει για την υγεία των υπαλλήλων της και στο πλαίσιο αυτό θα χρησιμοποιήσει την τηλεργασία σίγουρα έως και τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. «Από εκεί και πέρα και ανάλογα την εξέλιξη του ιού, θα δούμε και θα κρίνουμε αναλόγως την κατάσταση», δήλωσε ο κ. Βερούλης και πρόσθεσε: «Για τους ανθρώπους, που τώρα εργάζονται στα κεντρικά γραφεία, η ΕΛΙΝΟΙΛ εφαρμόζει όλες τις διαδικασίες που προβλέπει το υπουργείο Υγείας, για να αισθάνονται ασφαλείς και να εργάζονται χωρίς φόβο. Με αντισηπτικά, θερμομέτρηση, γάντια, τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας και έχοντας ο καθένας το δικό του γραφείο. Με λίγα λόγια, η εταιρεία κάνει τα πάντα για τον υπάλληλο, ώστε να νιώθει και να είναι ασφαλής».
Αριστοτέλης Παππάς Πηγή: Reporter.gr