«Θηλιά» για πετρελαϊκές-βενζινάδικα οι επιταγές – Βουτιά και στις πωλήσεις
Σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας έχουν μπει οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων και τα βενζινάδικα, υποστηρίζουν οι εμπλεκόμενοι.
Από τη μία πλευρά η πτώση της ζήτησης κατά 80% σε σχέση με πέρυσι και από την άλλη οι επιταγές που «πάγωσαν» για 75 ημέρες μετά τις αποφάσεις που έλαβε η κυβέρνηση έχει στείλει τις επιχειρήσεις του κλάδου στο «κόκκινο».
Την ίδια στιγμή όπως αναφέρουν πληροφορίες τόσο ο Σύνδεσμος των πετρελαϊκών (ΣΕΕΠΕ) όσο και οι δύο ομοσπονδίες των βενζινοπωλών (ΠΟΠΕΚ και ΟΒΕ) έχουν παρουσιάσει στο υπουργείο Οικονομικών τα προβλήματα που προκαλούν στον κλάδο το συγκεκριμένο μέτρο ζητώντας βοήθεια. Απάντηση, όμως, μέχρι στιγμής δεν έχουν λάβει.
Η κατάσταση στην αγορά των υγρών καυσίμων δεν είναι καθόλου καλή. Τελευταία στοιχεία που αφορούν στο τελευταίο δεκαπενθήμερο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα δείχνουν ότι οι πωλήσεις των βενζινών υποχώρησαν κατά 70% και στα αστικά κέντρα η καθίζηση είναι της τάξης του 80%. Η πτώση στο ντίζελ κίνησης είναι της τάξης του 35% με 40%. Άρα δεν υπάρχουν έσοδα για τις επιχειρήσεις, οι οποίες παραμένουν ανοικτές.
Οι εταιρίες εμπορίας έχοντας μειωμένη εισπραξιμότητα και καθώς οι επιταγές πελατών τους «μεταχρονολογήθηκαν» κατά 75 μέρες, βρίσκονται με ελάχιστη ρευστότητα προκειμένου να αγοράσουν ποσότητες καυσίμων και κυρίως να προκαταβάλουν τους φόρους στο δημόσιο, όπως είναι υποχρεωμένες. Ο ΣΕΕΠΕ ζητά από το υπουργείο Οικονομικών πίστωση 20 – 30 ημερών, όπως άλλοι κλάδοι που είναι υποχρεωμένοι να προκαταβάλουν τους φόρους (αλκοολούχα και καπνός) προκειμένου να παίρνουν ανάσες ρευστότητας.
Οι βενζινοπώλες με τη σειρά τους, αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα οικονομικής επιβίωσης αφού και αυτοί έχουν στα χέρια τους μεταχρονολογημένες επιταγές. Όπως υποστηρίζουν οι ΠΟΠΕΚ και ΟΒΕ δεν μπορούν να προμηθευτούν καύσιμα από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, οι οποίες δεν τους δίνουν παρά ελάχιστες μέρες πίστωσης. Ζητούν δε από τον υπουργό Οικονομικών εξαίρεση.
Οι δύο κλάδοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου αφενός για την έλλειψη ποσοτήτων στην αγορά και αφετέρου για λουκέτα, αφού δεν έχουν την απαιτούμενη ρευστότητα για προμήθειες.
(του Χρήστου Κολώνα, euro2day.gr)