17 Νοεμβρίου 2024
Πρόσφατα:
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Φουντώνει ο «πόλεμος» στα πρατήρια βενζίνης

energypress.gr

Η συνεχιζόμενη οικονομική δυσπραγία και η σταδιακή υποκατάσταση του πετρελαίου από εναλλακτικά είδη καυσίμων έχει οξύνει τον ανταγωνισμό των εταιρειών εμπορίας πετρελαίου, επηρεάζοντας άμεσα και τον τρόπο λειτουργίας των πρατηρίων βενζίνης.

Χαρακτηριστικά είναι τα όσα ανέφερε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ Γιάννης Αληγιζάκης στα πλαίσια της διεύρυνσης της προϊοντικής γκάμας της εισηγμένης εταιρείας, μέσα από τη συνεργασία της με την ΗΡΩΝ σε φυσικό αέριο και ηλεκτρικό ρεύμα: «Απαιτείται να αλλάξει η νοοτροπία. Δεν θέλουμε βενζινάδες, αλλά μικρούς επιχειρηματίες, που θα πωλούν ενέργεια: Καύσιμα, ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο. Όσοι πρατηριούχοι συνειδητοποιήσουν έγκαιρα, ότι η αγορά αλλάζει, ότι τα παραδοσιακά καύσιμα που πωλούν, φεύγουν από την αγορά και αποκαθίστανται από φυσικό αέριο και ηλεκτρικό ρεύμα, αυτοί, όχι μόνον θα επιβιώσουν αλλά θα είναι σε θέση να αναπτύξουν υγιείς επιχειρήσεις με προοπτικές. Οι άλλοι αργοπεθαίνουν. Τα 8.500 πρατήρια, έγιναν 5.500».

Προς την ίδια κατεύθυνση και οι απόψεις του διευθύνοντος συμβούλου της REVOIL Γεωργίου Ρούσσου, ο οποίος μιλώντας στο Euro2day.gr αναφέρθηκε στη νέα γκάμα προϊόντων της εταιρείας του στο χώρο των καυσίμων, σημειώνοντας: «Σε ό,τι αφορά λοιπά προϊόντα, η εταιρεία εξετάζει τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει ένα πανελλαδικό δίκτυο 532 σημείων πώλησης στην προώθηση προϊόντων ενέργειας (φυσικό αέριο, ηλεκτρική ενέργεια) και λοιπών συναλλαγών. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία έχει ολοκληρώσει τις απαραίτητες ενέργειες για την έκδοση των αδειών και εξετάζει συνεργασίες που θα διευρύνουν την γκάμα των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών της».

Με δυναμικές πολιτικές που στοχεύουν στην ευρύτερη αξιοποίηση των πρατηρίων τους έχουν κινηθεί φυσικά και τα θυγατρικά δίκτυα των δύο διυλιστηρίων της χώρας: Των Ελληνικών Πετρελαίων (BP, ΕΚΟ) και της Motor Oil (Shell, Avin), με τις δύο εισηγμένες μάλιστα να αυξάνουν σταδιακά τον αριθμό των ιδιοκατεχόμενων πρατηρίων τους, προκειμένου να μπορέσουν να προσαρμοστούν καλύτερα στις αυξημένες απαιτήσεις του ανταγωνισμού.

Ειδικότερα, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Πέτρος Τζανετάκης, αιτιολογώντας την κίνηση εξαγοράς της Επενδυτικής Τράπεζας Ελλάδας, τόνισε τις σημαντικές συνέργειες που μπορούν να προκύψουν από τη ύπαρξη μιας τράπεζας και ενός ευρύτατου δικτύου πρατηρίων.

Ενδεικτικό είναι ότι μέσω των πρατηρίων του ομίλου Motor Oil όχι μόνο διατίθενται πακέτα ηλεκτρικής ενέργειας της θυγατρικής NRG, αλλά επίσης ευρύτατη σειρά προϊόντων και υπηρεσιών που ξεκινούν από δώρα, χαρτικά, είδη super market και φτάνουν ως τη διάθεση ασφαλιστικών υπηρεσιών (Anytime, Hellas Direct), συνεργασίες με εταιρείες ταχυμεταφορών (ACS, DHL), προπληρωμένες κάρτες, πληρωμές δημοσίου και εκδόσεις εισιτηρίων.

Αναπόσπαστο στοιχείο του οξυνόμενου ανταγωνισμού στο χώρο των πρατηρίων είναι και οι κάρτες ανταμοιβής πελατών (loyalty cards) μέσω των οποίων προσφέρονται εκπτώσεις, ή/και δωρεάν υπηρεσίες.

Η ολοένα και μεγαλύτερη σύνδεση τραπεζικών-ασφαλιστικών ομίλων με τα πρατήρια βενζίνης δεν σταματούν φυσικά στον Όμιλο Motor Oil, καθώς μεταξύ πολλών άλλων:

* REVOIL και Ευρωπαϊκή Πίστη συνεργάζονται μέσα από το προϊόν του «ασφαλιστικού γονέα».

* Η Alpha Bank (καταθέτες, κάτοχοι καρτών της Τράπεζας) πριμοδοτεί με εκπτωτικούς πόντους τις αγορές στα πρατήρια της BP και της ΕΚΟ.

* Ανάλογες συνεργασίες υπάρχουν μεταξύ: α) Της Τράπεζας Πειραιώς και της Shell β) της Eurobank και των ΕΛΙΝΟΙΛ και ΕΚΟ, καθώς και γ) της Εθνικής Τράπεζας με τις Shell, ΕΚΟ, ΕΛΙΝΟΙΛ, Aegean.

(euro2day.gr)