Από «μοντέλο Μαρινόπουλου» σενάρια για «μοντέλο ΔΟΛ» στην υπόθεση Jetoil

ΠΗΓΗ: energypress.gr

09 06 2017 | 08:36

Θολό μοιάζει να είναι το τοπίο σε σχέση με τις προοπτικές της πρότασης που έχει υποβάλλει η, ρωσικών συμφερόντων, αυστριακή εταιρεία Cetracore για τη διάσωση της Jetoil, καθώς οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες .

Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι οι εγγυήσεις που έχουν προσκομιστεί από την εταιρεία στο πλαίσιο της πρότασης που έχει υποβληθεί για διάσωση με υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 106 του πτωχευτικού κώδικα δύσκολα θα γίνουν αποδεκτές από τις τράπεζες (τουλάχιστον δύο εκ των βασικών πιστωτών της Jetoil).

Σε μια τέτοια περίπτωση, όμως, το μοντέλο που επελέγη για τη διάσωση της εταιρείας (είσοδος στρατηγικού επενδυτή, μερική διαγραφή υποχρεώσεων και εξόφληση των υπολοίπων μέσω του τιμήματος που θα καταβληθεί ή μεταφορά των υποχρεώσεων στο νέο σχήμα), καταδικάζεται σε αποτυχία.

Δε συμμερίζονται όλοι, όμως, αυτή την εκτίμηση. Άλλοι παράγοντες της αγοράς δε βλέπουν να υπάρχει κάποιος ουσιαστικός λόγος για την παρακώλυση της συμφωνίας διάσωσης. Έτσι, αναμένουν την οριστικοποίησή της, με την επιτυχή ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές.

Αν, όμως, επιβεβαιωθούν τελικά όσοι εκτιμούν ότι το “μοντέλο Μαρινόπουλου” δε θα προχωρήσει, τότε κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει μια ριζική διαφοροποίηση των δεδομένων για το μέλλον Jetoil.

Σημείο-κλειδί εκτιμάται ότι θα μπορεί να είναι το έντονο ενδιαφέρον για τις αποθήκες καυσίμων στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, που αποτελούν και το κυριότερο πάγιο της πτωχευμένης εταιρείας. Αντίστοιχο ενδιαφέρον, όμως, δεν υπάρχει για την υπόλοιπη περιουσία της.

Το γεγονός αυτό μπορεί να προδιαγράφει μια τελείως διαφορετική τροπή των εξελίξεων, είτε που θα μπορούσε να πάρει τη μορφή διαγωνισμού ή και της χωριστής πώλησης παγίων όπως οι αποθήκες καυσίμων.

Με λίγα λόγια, δηλαδή, όπως εκτιμούν πηγές της αγοράς, θα μπορούσαμε να έχουμε μετάβαση από το “μοντέλο Μαρινόπουλου” στο ”μοντέλο ΔΟΛ”.

Μια τέτοια μεταστροφή, θα πυροδοτούσε το ενδιαφέρον όλων των ενδιαφερόμενων για τις εγκαταστάσεις, οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν ως βάση για την εξάπλωση της δραστηριότητας εταιρειών εμπορίας καυσίμων στη Β. Ελλάδα, αλλά και την ευρύτερη περιοχή των νότιων και δυτικών Βαλκανίων.

Υπενθυμίζεται ότι, από πλευράς τραπεζών, υποθήκες για τις εγκαταστάσεις της Θεσσαλονίκης έχουν εγγράψει οι τράπεζες Alpha, Eurobank και Πειραιώς για ομολογιακό ύψους 117 εκατ. ευρώ. Επίσης, η ΕΤΕ έχει ενέχυρο για ανεξόφλητο δάνειο, μίσθωμα που καταβάλεται για την ενοικίαση μέρους των αποθηκών.